المپیک ۲۰۲۴| دیدار رئیس کمیته ملی المپیک با توماس باخ و اهدا نشان صلح المپیک به محمود خسروی وفا

تبلیغات بنری


محمود خسرویوا رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان با توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک دیدار و گفتگو کرد.

یورنا – در ابتدای این نشست رسمی که صبح دیروز در هتل رسمی کمیته بین المللی المپیک پاریس برگزار شد، محمود خسروی وفادار است وی گزارشی از عملکرد کمیته ملی المپیک در سال گذشته در زمینه حل چالش های بین المللی و همکاری در برگزاری انتخابات فدراسیون های ژیمناستیک، سه گانه و دوچرخه سواری کشور با همکاری کمیته بین المللی المپیک در کنار فعالیت های انجام شده ارائه کرد. انجام شد. در ورزش بانوان.

رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان در ادامه جلسه فوق و در راستای سیاست های ورزشی دولت برای رشد و توسعه ورزش بانوان در مسابقات و ابعاد کلی، برنامه پیشنهادی خود را برای تحقق اصل برابری جنسیتی تشریح کرد. به ویژه افزایش حضور بانوان در عرصه مسابقات ورزشی به منظور در نظر گرفتن انعطاف پذیری و پیش بینی های لازم در سیستم راه یابی به بازی ها تا کشورهای در حال توسعه بتوانند به برابری جنسیتی دست یابند. تعداد بیشتری ورزشکار زن در میان کاروان های اعزامی به بازی های المپیک هستند، چیزی که توماس باخ از آن استقبال کرد.

در ادامه رئیس کمیته بین المللی المپیک با آرزوی موفقیت و کسب مدال برای اعزام سربازان به المپیک پاریس، گفت: اگرچه در این زمینه نمی توان قول اجرای کامل برنامه ها را داد، اما مطمئناً این مشکل در زمان مقرر مرتفع خواهد شد. تکمیل سیستم انتخابی که برای بازی های المپیک 2028 لس آنجلس در نظر گرفته شده و مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

توماس باخ ضمن ابراز خرسندی از حضور بیشتر بانوان ورزشکار ایرانی در ترکیب کاروان نسبت به دوره های گذشته و حضور پر رنگ بانوان در مراسم افتتاحیه بازی های المپیک 2024، گفت: پرچم را خانم ها و آقایان حمل می کردند. ورزشکاران مورد توجه زیادی از سوی کمیته بین المللی المپیک و جهان قرار گرفتند.

وی در پایان به تنش های منطقه ای در خصوص آرمان ورزش، هدف و نقش آن در برقراری صلح اشاره کرد.

در پایان این دیدار صمیمی، رئیس کمیته بین المللی المپیک مدال صلح المپیک را به محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی المپیک اهدا کرد.

این نشست رسمی با حضور دکتر مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک و رئیس هیئت، سیفرید فتحیان مدیر امور بین الملل و عاطفه اسلامیان مشاور رئیس کمیته ملی المپیک در امور حقوق بین الملل برگزار شد. .

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *