المپیک ۲۰۲۴| اتحادیه جهانی حوادث روز نخست مسابقات کشتی را مرور کرد/ از نزدیک شدن لوپز به طلای تاریخی تا شکست ناباورانه قهرمان جهان

تبلیغات بنری


اولین روز از رقابت های کشتی فرنگی بازی های المپیک با اتفاقات هیجان انگیزی به پایان رسید.

یورنا – به گزارش فدراسیون جهانی کشتی: میهن لوپز (کوبا) در ادامه تلاش خود برای کسب جایگاهی بی سابقه در تاریخ المپیک، روز دوشنبه تمامی رقبای سر راه خود را حذف کرد. آخرین مردی که بر سر راه او ایستاده یک شهروند سابق است که قبلاً تاریخ خود را ساخته است.

لوپز با صعود به فینال وزن 130 کیلوگرم در روز افتتاحیه کشتی در المپیک پاریس، این شانس را به دست آورد تا به اولین ورزشکاری در هر رشته ورزشی تبدیل شود که در بازی های المپیک تابستانی موفق به کسب 5 مدال طلا شده است.

لوپز گفت: بسیار خوشحالم و بسیار افتخار می کنم. این یک فداکاری برای حرفه ای است که سال ها طول کشیده است و خوب است که نسل های آینده چیزی برای آرزو داشته باشند.

در همین حال، کنیچیرو فومیتا (JPN) فرصتی برای جبران مدال نقره ناامیدکننده المپیک توکیو در وزن 60 کیلوگرم یونان یافت و در این روند انتقام گرفت.

لوپز که پس از کسب چهارمین مدال طلای خود در المپیک توکیو (سه سال پیش) برای اولین بار در مسابقات شرکت می کند، با غلبه بر صباح شریعتی دارنده مدال برنز ریو 2016 (آذربایجان) در نیمه نهایی تاریخ خود را ثبت کرد.

لوپز 42 ساله اولین فرصت را به دست آورد و با نمایش خوب نیمه اول 3-0 پیش افتاد. او در پایان نیمه دوم بر مقاومت شدیدی غلبه کرد. شریعتی 35 ساله ایرانی الاصل توانست کوبایی را از تشک بیرون بیاورد، اما زمانی که سعی کرد او را مجبور به حرکت کند، لوپز با زیرکی تعادل خود را از دست داد و کنترل مسابقه را در دست گرفت تا به یک کامبک یک امتیازی دست یابد.

لوپز که پس از شکست مقابل رقیب قدیمی خود رضا سیالوپ (ترکیه) در فینال قهرمانی جهان 2015، در مسابقه ای شکست نخورده است، برای کسب مدال طلا به مصاف کوبایی تبار فرنگیپانی یاسمانی آکوستا می رود.

لوپز درباره رویارویی با آکوستا گفت: نه تنها برای من، بلکه برای تمام دنیا زیبا و خاص خواهد بود. این یک فینال کاملا شگفت انگیز بین دو تیم کوبایی خواهد بود. این نتیجه ای است که جهان به خصوص برادران من در کوبا از آن لذت خواهند برد. لوپز همچنین با ابراز خوشحالی از کسب مدال آکوستا پس از پنجم شدن در توکیو، افزود: ما همیشه با هم برادر بودیم، همیشه در کشتی با هم دوست بودیم، کسب مدال المپیک برای او خوشحال کننده است. “.” چون او شایسته مدال است. شیلی از او خواست تا این مدال را کسب کند و به او حمایت و فرصت رقابت را داد.

در وزن 60 کیلوگرم فومیتا با غلبه بر رقیب خود، گولامان شارشان بکف (قرقیزستان) با پرتاب بی نقص 4 امتیازی به فینال رسید و با این پیروزی انتقام شکست را گرفت از گلامان، که شرشن بیکوف در فینال مسابقات قهرمانی جهان سال گذشته در بلگراد، زمانی که ستاره قرقیزستانی در ضربات پنالتی سرگرم کننده بدون گل پیروز شد، 11-6 پیروز شد.

گولامان شارچن بیکوف که از تابستان 2022 شکست نخورده بود و ده عنوان قهرمانی متوالی را در ضربات پنالتی به دست آورده بود، تلاش کرد تا نتیجه را به 4-3 کاهش دهد. اما فومیتا دوام آورد و از بردن خودداری کرد و فرصتی یافت تا انتقام باخت ویرانگر خود در فینال المپیک توکیو را از لوئیس اورتا (کوبا) بگیرد و اولین فرانسوی بود که پس از آتسوجی میهارا (ژاپن) در سال 1984 موفق به کسب مدال طلا شد.

برای فومیتا، کسب مدال طلای دست نیافتنی در پاریس بسیار ویژه خواهد بود. او به رسانه های ژاپنی گفت: پاریس مکان ویژه ای برای من است زیرا در سال 2017 اولین عنوان جهانی خود را اینجا به دست آوردم. فکر می کنم معلمان کشتی به من گفتند وقتی به فینال رسیدم باید مدال طلا را بگیرم. من یک مسابقه دیگر دارم و تمام تلاشم را می کنم تا بگویم فومیتا واقعا قوی است.

او در فینال با کائو لیگو، دارنده مدال برنز جهان (چین) روبرو خواهد شد که در زنگ خطر با نتیجه 3-3 در امتیازات نهایی مقابل سه اونگ ری دارنده مدال برنز بازی های آسیایی (کره) به پیروزی رسید.

نتایج دیدارهای نیمه نهایی روز نخست مسابقات کشتی فرنگی به شرح زیر است:

وزن 60 کیلوگرم:

کنشیرو فومیتا (ژاپن) 4 – زولامان شارچنبکوف (قرقیزستان) 3

کائو لیگو (چین) 3 – سی اونگ ری 3 (کره شمالی)

وزن 130 کیلوگرم:

میجین لوپز (کوبا) 4 – صباح شریعتی (آذربایجان) 1

یاسمانی آکوستا (شیلی) یک – لینگ ژیمینگ (چین) یک

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *