اقدامات معاونت خدمات شهری شهرداری تهران در مراسم اربعین

تبلیغات بنری


معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران امسال با اعزام نیرو و تجهیزات خود به مرزهای غربی و جنوبی ایران و شهرهای عراق به زائران اربعین خدمات رسانی می کند.

یورنا به گزارش شهر، مراسم پیاده روی اربعین یکی از بزرگترین و مهم ترین مراسم مذهبی جهان اسلام است که هر ساله به مناسبت اربعین حسینی برگزار می شود. از این رو شهرداری تهران به ویژه معاونت خدمات شهری شهرداری تهران اقداماتی را برای برگزاری هر چه بهتر این مراسم انجام داده است.

حسین نظری معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران در خصوص رویه های شهرداری در مراسم اربعین می گوید: کمیته خدمات شهری یکی از 18 کمیته در ستاد مرکزی اربعین حسینی در کشور است که خدمات خود را ارائه خواهد کرد. در مرزهای هشت گانه و کشور عراق با توجه به وظایف و وظایف محوله.

وی می گوید: بخش مهمی از وظایف کمیته خدمات شهری ستاد اربعین در کشور خدمات رسانی به زائران در مرزهای هشت گانه است و با برنامه ریزی های انجام شده حوزه ها و شهرداری های شهری ذیربط در این مرزها خواهد شد. شناسایی و خدمات رسانی و پاکسازی مسیر زائران انجام می شود.

36 دستگاه خودروی مکانیزه خدمات شهری به شهرهای مختلف عراق اعزام شد

در راستای برنامه ریزی های انجام شده مراسم اعزام تجهیزات و ماشین آلات خدمات شهری به شهرهای نجف، کربلا، کوفه، کاظمین و سامرا و 36 دستگاه خودروی مکانیکی خدمات شهری از جمله کمپرسی، کامیون زباله و جنتکس برگزار شد. برای شستشوی مخازن، میزهای شستشو، بابکت و سایر تجهیزات خدمات شهری به همراه راننده و 12 نفر از نیروهای انسانی در حوزه خدمات شهری به شهرهای مختلف عراق برای خدمت رسانی به زائران اربعین اعزام شدند . برای جشن گرفتن

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند به خبرنگار شهر می‌گوید: عاشقان امام حسین علیه‌السلام در اربعین الحسین خادم زائران کربلا شدند. پس از ثبت نام و ارائه مدارک، از بین واجدین شرایط قرعه کشی انجام می شود و افراد برگزیده برای شرکت در مراسم اربعین حسینی به کربلای معلی اعزام می شوند تا مسئولیت پاکسازی جاده العشق و شهرهای نجف و کربلا را بر عهده بگیرند. آن روزها این طرح فرصت مغتنمی برای عاشقان سیدالشهدا علیه السلام است تا با خدمت رسانی به زائرین اربعین الحسین علیه السلام و پیاده روی، اعتبار بزرگی برای امام حسین (علیه السلام) کسب کنند. در این راه شریف

رضا محمدی ادامه می‌دهد: متقاضیان شرکت در این طرح می‌توانند به صفحه اختصاصی «خادمان‌روزرزوان» مراجعه و از طریق پیام‌رسان‌های داخلی بله و ایتا ثبت نام کنند.

خدمت به 350 آتش نشان در مرزهای داخلی و نقاط تعیین شده در عراق

قدره اله محمدی مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار شهر در خصوص خدمت رسانی به آتش نشانان در مراسم اربعین گفت: امسال 350 آتش نشان در کنار نیروهای خدماتی شهر به 14 نقطه می روند. از جمله گذرگاه های مرزی تمرشین، خسروی و مهران و پل مهران، شادبا و شلمچه و 6 نقطه در شهرهای عراق و دو کاروان در مسیر شهرهای نجف و کربلا، معلی. و خدمت می کنند. زائران اربعین امام حسین علیه السلام.

وی با اشاره به اینکه آتش نشانان خدمت رسانی به زائرین اربعین حسینیه را افتخار می دانند، می گوید: آتش نشانان با همراهی 70 دستگاه خودرو سبک و سنگین و تجهیزات کامل به نقاط مشخص شده اعزام می شوند ضمن اینکه وی اعلام آمادگی کرد. برای ارائه کمک. زائران با وسایل مه پاش مسیر زائران عزیز را خنک می کنند.

تشریفات تشکیل گروه اجرایی امور سازمان فقید بهشت ​​الزهرا (س) در اربعین حسینی

یکی دیگر از اقدامات مورد انتظار; اکیپی از سازمان بهشت ​​الزهرا (سلام الله علیها) به مرزها و کشور عراق اعزام شد و طی مراسمی تیم کاری امور درگذشتگان این سازمان برای انجام امور اعزام شد. از متوفی چهل روز و انتقال آنها به وقت مقرر. ملت

گروه عملیاتی جان باختگان اربعین حسینی سازمان بهشت ​​زهرا(س) متشکل از 20 کارمند به همراه 10 دستگاه آمبولانس، ظرف 25 روز آینده اربعین احتمالی را به مرزهای کشورمان منتقل می کنند و در این منطقه مستقر هستند. شهرهای کربلا و نجف

شایان ذکر است که در مراسم اربعین میلیون ها نفر از شیعیان و حتی پیروان سایر مذاهب از سراسر جهان به سمت شهر کربلا در عراق حرکت می کنند. بیشتر زائران از نجف (حرم امام علی) به سمت کربلا پیاده می‌روند. فاصله این دو شهر حدود 80 کیلومتر است.

از طریق موکب‌ها (ایستگاه‌های خدمات) که توسط گروه‌های مردمی سازماندهی شده‌اند، به زائران خدمات رایگان ارائه می‌شود. این موکب ها خدمات متنوعی از جمله غذا، نوشیدنی، استراحت و حتی خدمات پزشکی ارائه می دهند.

مراسم اربعین علاوه بر جنبه معنوی و مذهبی به نماد اتحاد و همبستگی مسلمانان تبدیل شده است. این مراسم به ویژه در سال های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است که تعداد زائران به چندین میلیون نفر رسیده است.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *