افزایش ۲۵درصدی پرداخت علی‌الحساب مستمری بازنشستگان صنعت نفت

تبلیغات بنری


رئیس شورای صندوق های بازنشستگی صنعت نفت در جلسه شورای عالی خدمات گفت: با موافقت وزیر نفت طی سه ماه گذشته 2500 میلیارد تومان به بازنشستگان صنعت نفت پرداخت شد که نسبت به آن 25 درصد افزایش داشته است. به سال گذشته

یورنا – به گزارش صندوق بازنشستگی صنعت نفت، عبدالحسین بیات در سیزدهمین جلسه شورای عالی خدمات صندوق بازنشستگی صنعت نفت گفت: همه شاخص های عملکردی صندوق ها در حوزه های مختلف در حال پیشرفت است و برای این موفقیت با محدودیت های اقتصادی مواجه هستیم. دولت توانمندترین بودجه و مشارکت کنندگان را دارد.

وی به ابلاغ سیاست کلی نظام جامع تامین اجتماعی در فروردین 1401 هجری شمسی اشاره کرد و افزود: پس از ابلاغ این سیاست ها، جهت گیری صندوق ها در کشور مشخص شد. در این زمینه صندوق بازنشستگی صنعت نفت با توجه به توانمندی ها، ظرفیت ها و امکانات خود به سمت الگوسازی حرکت کرد.

رئیس شورای صندوق های بازنشستگی صنعت نفت افزود: همه صندوق های بازنشستگی کشور با حکمرانی خوب می توانند وضعیت بهتری داشته باشند به شرطی که استقلال صندوق ها حفظ شود و رویکرد بنگاه اقتصادی در آنها تقویت شود تا بتوانند به سمتی حرکت کنند. به حداکثر رساندن خدمات

بیات افزود: صندوق های بازنشستگی در بخش دولتی و خصوصی از بهترین مکان ها برای تولید دارایی و منابع و توسعه زنجیره ارزش هستند.

وی گفت: یکی از روندهای مهم صندوق های بازنشستگی از جمله نفت پرداخت به موقع مطالبات صندوق ها و جلوگیری از انباشت بدهی آنهاست. بنابراین دارایی های صندوق باید در روز تاسیس و اولین فرصت در اختیار صندوق ها قرار گیرد، زیرا صندوق ها دارایی ها را معلق و راکد نگه نمی دارند و با سرمایه گذاری به موقع ارزش افزوده ایجاد می کنند. بنابراین پیگیری وصول مطالبات وجهی همواره در اولویت است.

رئیس هیات مدیره صندوق های بازنشستگی صنعت نفت افزود: اگر سایر صندوق های بازنشستگی مانند صندوق بازنشستگی نفت تفکر این نهاد اقتصادی را در نظر بگیرند، یکی از مکان های مناسب برای کمک به توسعه صنعت نفت خواهد بود. کشور، بنابراین فرهنگ نگاه به همه باید انواع صندوق های بازنشستگی را تغییر دهد. در این زمینه، صندوق بازنشستگی صنعت نفت در بکارگیری تفکر این نهاد اقتصادی در مقایسه با صندوق‌های مشابه پیشگام محسوب می‌شود.

بیات بیان کرد: وضعیت مثبت پیشرفت طرح ها و پروژه ها در سه سال اخیر گواه این امر است و البته باید به صراحت گفت که مبانی قانونی صندوق ها همواره باعث شده که صندوق ها در ادوار مختلف در مسیر درست حرکت کنند. .

رئیس هیئت مدیره صندوق ها در معاونت عملکرد مالی صندوق ها گفت: این صندوق امسال در کمتر از سه ماه توانست بیش از کل سال 1402 هجری شمسی را بازپرداخت کند. سال گذشته این رقم معادل 2 هزار میلیارد تومان بود، اما امسال و در کمتر از سه ماه صندوق توانست معادل 2 هزار و 500 میلیارد تومان به حساب اقساط سالانه واریز کند که در واقع یک وام بدون بهره با بودجه مناسب از طرف اداره سرمایه گذاری.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *