افزایش ۱۵ میلیارد دلاری درآمد‌های نفتی در دولت سیزدهم

تبلیغات بنری


رئیس سازمان برنامه و بودجه افزایش سالانه 15 میلیارد دلاری درآمد حاصل از صادرات نفت را یکی از اقدامات 13 گانه اقتصادی دولت برشمرد و گفت: استفاده حداکثری از ظرفیت صادرات نفت کشور توانست وضعیت دولت را تثبیت کند. بودجه.

یورنا به گزارش شانا، داود منظور گفت: توانستیم با شناسایی منابع پایدار به جای انتشار اوراق به سمت منابع پایدارتر حرکت کنیم که مهمترین آنها مالیات و عوارض گمرکی است و البته دولت از ظرفیت های خالی نفتی استفاده کرد. صادرات

وی افزود: در دولت قبل بازار صادرات نفت نداشتیم و تا زمانی که برای آن مشتری پیدا نکردیم نفت در کشتی ها ماند اما در این دولت اینطور نبود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به افزایش ظرفیت تولید نفت در دولت سیزدهم افزود: خوشبختانه در دولت شهید رئیسی توانستیم افزایش قابل توجهی در درآمد حاصل از صادرات نفت ایجاد کنیم به طوری که در این دولت در مقایسه با سال های پایانی دولت قبل، سالانه حدود 15 میلیارد دلار درآمد حاصل از صادرات نفت به آن اضافه می شد.

منظور تصریح کرد: مهمترین اصلاح ساختار بودجه ای که در این دولت انجام داده ایم، دستیابی به درآمدها و منابع، کاهش حجم انتشار اوراق، حرکت به سمت منابع بودجه پایدار و استفاده حداکثری از توان کشور در صادرات نفت است. که توانسته به ثبات در بودجه دولت دست یابد.

وی ادامه داد: در این مدت تلاش کردیم کسری بودجه دولت به سیستم بانکی منتقل نشود و همین امر باعث شد در بخش پولی نیز نظم و انضباط داشته باشیم. یعنی انضباط بودجه مقدمه ای برای دستیابی به انضباط پولی در کشور شده است بنابراین یکی از مهم ترین جهت گیری های ما در دولت شهید رئیسی این بود که بتوانیم با اتکا به منابع مطمئن و پایدار، بودجه دولت را به صورت پایدار تامین کنیم. .

رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: در سه سال گذشته رشد اقتصادی کشور از مرز 5 درصد گذشت. در سال 1400 5.5 درصد رشد داشتیم، در سال 1401 رشد اقتصادی 5 درصد و در سال 1402 تقریباً 6 درصد رشد داشتیم. این رشد نشان دهنده جهش در اقتصاد است.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *