افزایش ظرفیت انتقال گاز به شرق و شمال شرق کشور 

تبلیغات بنری


استاندار خراسان جنوبی از افزایش بیش از 7 تا 10 میلیون متر مکعب در ساعت ظرفیت گاز شرق و شمال شرق کشور با بهره برداری از خط لوله انتقال گاز دوراهی دشتک – نهبندان خبر داد.

یورنا- به گزارش شانا، محمدجواد زاوانت، استاندار خراسان جنوبی در مراسم بهره برداری رسمی از خط لوله گاز دوراهی دشتک – نهبدان که با حضور مجید چیجانی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، رضا نوشادی برگزار شد، حضور یافت. مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران و جمعی از مسئولان در نشست منطقه‌ای در شهرستان نهبندان با اشاره به اینکه استان خراسان جنوبی از شرایط بسیار خوبی در خصوص توسعه شبکه گاز برخوردار است، گفت: اکنون 100 درصد توسعه شبکه گاز است و خانوارهای روستایی و بیش از 2200 واحد تولیدی و صنعتی در این استان از گاز طبیعی بهره مند هستند

وی با بیان اینکه خطوط انتقال گاز استان خراسان جنوبی یک انشعاب داشت و گاز استانداری فقط از استان خراسان رضوی تامین می شد، افزود: این موضوع خراسان جنوبی را با چالش های جدی مواجه کرد اما با پیگیری هایی که در نهایت در خرداد 1402 به پایان رسید. هجری قمری، اجرای پروژه خط انتقال گاز به طول حدود 300 کیلومتر از سه راهی دشتک زابل تا نهبندان و سربیشا، امروز در فاز اول این پروژه 176 کیلومتر از آن به صورت رسمی بهره برداری شده است. وام بیش از ۷۲۰۰ میلیارد تومان.

استاندار خراسان جنوبی گفت: با بهره برداری و اجرای خط انتقال گاز بین دشتک و نهبندان بیش از 7 تا 10 میلیون متر مکعب در ساعت به ظرفیت گاز مناطق شرق و شمال شرق کشور اضافه می شود.

زوانت با بیان اینکه پروژه انتقال آب دریای عمان نیز با سرعت در حال اجرا است، گفت: در نیمه دوم سال جاری وارد فاز چهارم این پروژه می شویم که تعیین شده است و در صورت ادامه پروژه در با همین سرعت تا پایان سال 1404 شاهد انتقال آب دریای عمان خواهیم بود.

همچنین توزیع شبکه گازرسانی شرق و شمال شرق کشور را افزایش داد و این پروژه با سرعتی بی سابقه در کمتر از چهارده ماه اجرا شد و پیوند مناسبی بین خطوط انتقال جنوب شرق و شمال شرق کشور ایجاد کرد. تثبیت جریان گاز که امکان استقرار صنایع استراتژیک و بزرگ در استانداری را فراهم می کند و یکی از ویژگی های آن محسوب می شود. سرمایه گذاران در استان با سوخت عرضه کنید.
انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *