افزایش خدمات‌رسانی حوزه سلامت به مسافران در مرز خسروی

تبلیغات بنری


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از افزایش ارائه خدمات بهداشتی به زائران و مسافران در مرز خسروی خبر داد و گفت: مرکز فوریت های پزشکی در مرز خسروی می تواند روزانه به هزار زائر از اربعین خدمات ارائه کند. اساس

یورنا به گزارش ویپدا، بهرام عین اللهی امروز (شنبه) 9 تیرماه پس از افتتاح مرکز فوریت های پزشکی مرز خسروی اظهار داشت: در این مرکز خوابگاه مجهزی ساخته شده که گنجایش 100 بهورز و متخصص را دارد.

وزیر بهداشت از مرکز فوریت های پزشکی مرز خسروی به عنوان یک بیمارستان کوچک یاد کرد و گفت: این مرکز علاوه بر امکانات اضافی مانند آزمایشگاه و تصویربرداری دارای کلینیک های مختلف است و کادر درمانی و متخصصان زیادی به صورت داوطلبانه در آن مستقر خواهند شد. .

عین اللهی ادامه داد: با توجه به نزدیک بودن مرزهای خسروی به عراق و استقبال مردم از این مرزها، روند ساخت مرکز فوریت های پزشکی خسروی از سال 1401 آغاز شد و در کمتر از دو سال با تلاش اورژانس کشور ساخته شد. تقسیم کردن

وزیر بهداشت با اشاره به مزایای مرز خسروی و همجواری با بغداد و سایر شهرهای عراق، انتظار داشت که نزدیک به دو میلیون زائر برای زیارت اربعین امسال مرز خسروی را انتخاب کنند.

عین اللهی تصریح کرد: مرکز فوریت های پزشکی مرز خسروی می تواند روزانه به 1000 زائر اربعین نیز خدمات رسانی کند و در خارج از ایام اربعین روزانه حداقل به 60 مسافر و زائر خدمات رسانی می کند.

به گفته وزیر بهداشت، نظارت مستمر بر موکب ها و اطعام زائران از دیگر وظایف مرکز فوریت های پزشکی خسروی، نظارت بر مرزها از نظر ورود بیماری است.

تحول حوزه سلامت در دولت سیزدهم

وزیر بهداشت همچنین در خصوص عملکرد دولت سیزدهم در حوزه سلامت گفت: دولت آیت الله رئیسی در مدت سه سال آنقدر در حوزه سلامت تغییراتی ایجاد کرده که در حوزه بیمارستانی تقریباً 17 هزار تخت بیمارستانی دارد. به کل تخت های بیمارستانی کشور اضافه شد.

عین اللهی افزود: بیمارستان شهرستان سرپل ذهاب در استان کرمانشاه 90 درصد با کمک خیرین ساخته شده و تا پایان امسال آماده بهره برداری است.

وی به افتتاح 3100 پروژه بهداشتی از جمله خانه های بهداشت و مراکز جامع سلامت در کشور در طول فعالیت دولت سیزدهم اشاره کرد و افزود: در نظر داشتیم تا پایان سال تعداد این مراکز را به 4400 مرکز برسانیم. دولت.” “.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *