«افتضاحیه‌»ای در حد المپیک؛ وقتی هیچ چیز سر جایش نبود

تبلیغات بنری


یک گزارش

مراسم افتتاحیه المپیک 2024 پاریس در پایین ترین سطح ممکن برگزار شد.

یورنا مراسم افتتاحیه سی و سومین دوره بازی های المپیک در حالی برگزار شد که مسئولان برگزاری این مسابقات مدت ها قول برگزاری مراسمی متفاوت، مهیج و متمایز را دادند که این اتفاق رخ نداد. البته افتتاحیه ویژه بود اما با خاطرات منفی فراموش نشدنی.

در حالی که انتظار می رفت مانند المپیک قبلی شاهد برگزاری یک مراسم استثنایی مانند افتتاحیه باشیم، اما شاهد یک مراسم بدوی و بدون برنامه بودیم که باعث بدتر شدن سازمان شد.

از صف های طولانی برای ورود به محل افتتاحیه تا هرج و مرج عجیب پس از باران شدید.

این برای کشوری که مدعی نفوذ در سیاست جهانی است کار سختی به نظر نمی رسد، اما این نکته اصلی است.

چگونه فرانسوی‌ها نمی‌دانستند، نمی‌توانستند و یا نمی‌خواستند با یک تغییر ساده در زمان، با مراجعه به پیش‌بینی‌های هواشناسی معتبر و اطلاع از شرایط آب و هوایی، از این همه اتفاقات منفی جلوگیری کنند، چیزی است که فقط خودشان می‌توانند پاسخ دهند، اما چیست؟ واضح و بدیهی است که اکثر حاضران در مراسم افتتاحیه از این وضعیت راضی نبودند.

صرف نظر از همه اینها، دولت فرانسه در زمان بحران بود. حالا اما این اتفاق افتاده و باید به فکر مدیریت شرایط موجود بود که نشد و فرانسوی ها آن را به دست سرنوشت واگذار کردند. از مدیریت ساده دروازه های ورودی برای خبرنگاران تا عدم ارائه امکانات مناسب در هنگام بارندگی.

در حالی که مسئولان مراسم افتتاحیه می‌توانستند با افزایش دروازه‌های ورود رسانه‌ها و خبرنگاران از صف‌های طولانی جلوگیری کنند، اما می‌دانستند که بسیاری از رسانه‌ها قطعاً برای پوشش خبری این رویداد بزرگ حضور خواهند داشت، زیرا آنها ثبت‌نام کرده بودند، در این مورد به نظر می‌رسید که نمی‌توانند. برای انجام آن.

فرانسوی ها تنها دو دروازه برای ورود رسانه ها در نظر گرفته بودند که باعث تاخیر چند ساعته و ایجاد صف های طولانی و شکایت از سوی رسانه ها شد.

اگر به این موضوع به عنوان تکبر نگاه کنیم، زمان مدیریت بارندگی فرا رسیده است. اگر فرض کنیم که سهل انگاری باعث شد که شرایط پیش بینی نشده باشد اما فرصتی فراهم شد تا با ارائه خدمات بهتر از بدتر شدن اوضاع جلوگیری شود که نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه تلاشی هم برای بهبود وضعیت صورت نگرفت.

در حالی که بارش شدید باران تا چند ساعت از آغاز مراسم افتتاحیه ادامه داشت، فرانسوی‌ها نتوانستند ساده‌ترین امکانات را برای مدیریت اوضاع فراهم کنند، همانطور که از تصاویر ثبت‌شده مشخص است مراسم بی احتیاطی گاز گرفت و میزبانان در امان نبودند و در معرض آسیب قرار گرفتند.

برخی از مهمانان ارجمند این مهمانی مانند پادشاه اسپانیا، سرنا ویلیامز، تنیسور مشهور جهان و برخی دیگر، با وجود اینکه در مکانی مخصوص قرار گرفتند که تا حدودی سرپوشیده بود، اما قبل از موعد مقرر مهمانی را ترک کردند. که نشان از نارضایتی آنها داشت.

از سوی دیگر، کشورها همواره سعی می کنند بهترین ایده ها و برنامه های خود را در چنین جشن هایی به نمایش بگذارند. از نشان دادن آداب و سنن و آداب و رسوم آنها تا نشان دادن پیشرفت و پیشرفت آنها، اما از این امور هم خبری نبود.

فرانسوی ها سرمقاله را به ابتدایی ترین شکل حفظ کردند و از تصاویر آرشیوی به هر شکل ممکن استفاده کردند. بدون هیچ نوآوری و خلاقیتی و شاید اگر زیبایی اصیل برج ایفل در کنار نورپردازی ها نبود، حرفی برای گفتن باقی نمی ماند.

اما به نظر می رسد فارغ از هر منفی، شاهد یکی از ضعیف ترین مراسم افتتاحیه المپیک بودیم که حرفی برای گفتن نداشت و فقط آن را اجرا کرد. یک “ننگ” در سطح المپیک! این برای همه به یاد خواهد ماند.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *