افتتاح راه‌آهن رشت-بندر کاسپین به عنوان بخشی از کریدور شمال-جنوب/ اتصال ریلی بنادر جنوبی کشور به بنادر شمالی در استان گیلان

تبلیغات بنری


بندر قزوین به عنوان یکی از پروژه های اولویت دار ریلی کشور با هدف تکمیل کریدور شمال به جنوب صبح پنجشنبه با حضور سرپرست رئیس جمهور گیلان به بهره برداری رسید.

یورنا- به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمد مخبر صبح روز پنجشنبه پس از ورود به رشت با همراهی نماینده وکالت در استان گیلان، وزیر راه و شهرسازی، استاندار گیلان و گروه دولت مسئولان محلی بندر رشت را از طریق ایستگاه راه آهن رشت و قطار مسافربری به مجتمع بندری قزوین افتتاح می کنند.

سرپرست ریاست جمهوری پس از ورود به مجتمع بندری قزوین و اطلاع از جزئیات این خط ریلی، دستور جابجایی قطار کالایی این مجموعه و اتصال آن به خط سراسری راه آهن کشور و در نهایت کریدور شمال به جنوب را صادر کرد.

راه آهن رشت – بندر قزوین به عنوان بخشی از راه آهن قزوین – رشت، ارتباط ریلی مرکز استان گیلان و بندر انزلی را فراهم می کند که از نظر مبادلات تجاری با کشورهای منطقه از اهمیت بالایی برخوردار است. و اروپا.

طول خط ریلی رشت – بندر قزوین 37 کیلومتر است که با وام بیش از 30 هزار میلیارد ریال ساخته شده و ارزش روزانه آن 60 هزار میلیارد ریال برآورد شده است و ظرفیت حمل 7 دستگاه را خواهد داشت. میلیون تن بار سالانه و 600 هزار مسافر.

این پروژه ریلی آخرین بخش از کریدور ریلی دریا-دریاست که بنادر جنوب کشور را به بنادر شمالی استان گیلان متصل می کند و امکان تبادل کالاهای مختلط در سراسر ایران را برای منطقه فراهم می کند.

تکمیل کریدور دریا/راه آهن شمال به جنوب کشور، اتصال منطقه آزاد خزر به شبکه ریلی کشور، توسعه صنعت گردشگری، ایجاد حمل و نقل مشترک، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی از جمله اهداف این طرح بزرگ ریلی است.

این خط ریلی هزینه حمل و نقل بین المللی از طریق دریای خزر به آستاراخان و در نهایت اتحادیه اروپا را 30 درصد کاهش می دهد.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *