اعضای کانون مجریان با اعضای شورای راهبری رصتا دیدار کردند/ بررسی راه‌های هم‌افزایی هر چه بیشتر و تسهیل در امور

تبلیغات بنری


مدیر عامل و جمعی از اعضای انجمن مدیران رسانه های تصویری با رئیس و اعضای شورای راهبری رستا دیدار کردند.

یورنا – به گزارش روابط عمومی انجمن رستا، نشست اعضای انجمن پخش کنندگان ویدئو با رئیس و اعضای شورای راهبری شهرستان رشت به منظور ایجاد تعامل و همکاری بین انجمن و انجمن برگزار شد. شورا، اهداف تشکیل انجمن رستا و جامعه مجریان برای طرفین تشریح و در مورد نقاط مشترک بحث و تبادل نظر شد.

در این جلسه که با حضور جمعی از اعضا و مدیران مرکز رسانه های تصویری از جمله مهدی سولوقی، نیما کرمی و ستارا بهادروند و با حضور اعضای شورای رستا از جمله حسین زارعی، سامان برگزار شد. در ادامه مراد حسینی، مهران ده نمکی، سید رامین موسوی و سید محمد قاسمیان، امکانات صنعت رسانه های تصویری و صوتی، فرصت های برنامه ریزی جدی در صنعت رسانه جدید و در نهایت راهکارهای همکاری در این زمینه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نیما کرامی مدیرعامل کانون مدرسین ضمن ابراز خرسندی از دیدار با رئیس و اعضای شورای راهبری انجمن رستا گفت: جریان فرهنگی و ایجاد زمینه مناسب برای فعالیت های فرهنگی و هنری و همچنین حمایت از حقوق تخصصی، مادی و معنوی مجریان از اهداف اصلی تشکیل کانون مدرسان رسانه است که نشستی است که امیدواریم بتوانیم با ایجاد تعامل و هم افزایی با انجمن رستا گام های موثری در این زمینه برداریم. . به عنوان نماینده صنعت رسانه های سمعی و بصری.

وی ادامه داد: به منظور مشارکت و سازماندهی در راستای تولید برنامه های بستر مشترک، مشاوره و تسهیل امور مربوطه، قطعاً می توان در قالب همکاری دو طرف نظام منسجم تری به این موضوع داد.

محمد سلوکی، رئیس شورای مرکزی صدا و سیما، ادامه فعالیت مرکز صدا و سیما را موفقیت آمیز دانست و خاطرنشان کرد: با همکاری انجمن رستا به عنوان نماینده صنعت رسانه های دیداری و شنیداری (VOD)، مرکز مجریان. می تواند به یک فرصت خوب تبدیل شود.

سامان مراد حسینی، رئیس شورای راهبری انجمن رستا نیز گفت: شورای راهبری انجمن رستا یک نهاد مشورتی مهم است که از سال گذشته با برگزاری انتخابات رسمی و قانونی توسط رسانه ها و سترا تشکیل شده و در نظر دارد ایجاد کند. محیط تعاملی مناسب با سایر سازمان ها، موسسات و مراکز و انجمن ها و فدراسیون ها برای اجرای رویه های مشاوره ای و اجرایی موثر در حوزه صنعت رسانه های سمعی و بصری.

وی با تاکید بر ایجاد تعاملات اجرایی بین انجمن رستا و انجمن مدیران رسانه های تصویری گفت: از زمان ایجاد تعامل رسانه ای در سطح بالا با نگاه حرفه ای و رعایت منافع کاربران و حاکمیت، حمایت ها برای ظهور تسهیل شده است. رسانه های سمعی و بصری ضمن بهره گیری از تجربیات، توانمندی ها و پیشکسوتان این حوزه، مراکز و فدراسیون های مربوطه بخشی از برنامه های این دوره از شورای راهبری رستا هستند و در نظر داریم مجموعه عملیاتی و اجرایی را افزایش دهیم. نشست های اجرایی و ایجاد هم افزایی بین حوزه های مختلف این صنعت مهم در فضای مجازی امکان ارائه خدمات موثر در ارائه رسانه ها و بسترهای دارای مجوز از سیترا را داشته باشد.

حسین زارع مدیرکل صدور پروانه ساترا و عضو اصلی شورای ارشاد رستا ضمن ابراز امیدواری از برگزاری این جلسات انجمن رستا در راستای هم افزایی بیشتر و تسهیل امور انجمن رستا گفت: انجمن رستا نهادی مشورتی با رویکرد خودسازماندهی مشارکتی است که از سال گذشته با هدف مشارکت فعال فعالان این صنعت در فرآیندهای ساماندهی و تنظیم امور مربوطه در حوزه صوتی و تصویری تشکیل شد. به خدمات جامع رسانه ای صدا و تصویر در فضای مجازی و تمامی رسانه های دارای مجوز ساترا به صورت پیش فرض در این انجمن عضویت دارند.

وی ادامه داد: این شورا نقش عمده ای در دستیابی به مصالح عمومی جامعه در حوزه حاکمیتی و استفاده کنندگان خواهد داشت و نمایندگان رسمی را در اختیار شوراهای تصمیم گیری در سیترا قرار می دهد.

مهران دهمکی،عضو اصلی شورای ارشاد رستا از برگزاری نمایشگاه و جشنواره تخصصی VOD خبر داد و گفت: با توجه به اینکه کانون مجریان دارای قابلیت های مناسب و تخصصی در زمینه برنامه نویسی ترکیبی است و از آنجایی که بیشتر برنامه نویسی پلتفرم ها است. که به این حوزه اختصاص دارد، می‌توانیم طرف‌هایی را که از قابلیت‌های مرکز اجرایی و اعضای آن برای برنامه‌ریزی پلتفرم تارگت بهره می‌برند، بهتر درک کنیم.

وی افزود: ایجاد فضای امن برای فعالان رسانه ای، ارائه برنامه های مدون با چشم انداز روشن، تایید حقوق کاربران و مردم و تولید برنامه های مشترک با برنامه های درسی فرهنگی، هنری و آموزشی از جمله آثار و برکات این نشست است. و امیدواریم مثمر ثمر باشد.”

ده نمکی همچنین از برگزارکنندگان خواست تا این بخش را در رابطه با جشنواره رستا به شکلی مناسب و تخصصی تر برگزار کنند.

رامین موسوی یکی از اعضای ارشد شورای راهبری راستا گفت: در هفت سال گذشته برنامه هایی در قالب برنامه های گفت و گو، بازی و مواردی از این دست در شبکه تلویزیونی خانگی ارائه می شد اما اکنون برنامه ها در حال تماشا هستند. برخی از این برنامه ها بیشتر از سری پلتفرم ها در حال تماشا هستند و به همین دلیل است که به رابط اصلی پلتفرم های صوتی و تصویری فراگیر تبدیل شده اند.

وی ادامه داد: متاسفانه به دلایل مختلف از جمله نبود بسترهای ریسک پذیر و تکرار الگوهای موفق، در این سال ها از بازیکنان محدودی استفاده شد. با توجه به اینکه در اکثر موارد این مجریان بوده اند که طرح های برنامه را ارائه کرده اند، به نظر می رسد بتوان در این زمینه نیز با مرکز مجریان همکاری کرد.

موسوی افزود: در صورت وجود طرح برنامه می توان این طرح ها را به راستاها و سوتراها معرفی کرد و پس از طی مراحل صدور مجوز و جمع آوری اعتبار، این فضای محدود برای برنامه های پلتفرم است که باید به ناچار متنوع باشد و خلاقیت در سال های آینده جبران خواهد شد.

وی بیان کرد: همچنین سریال های شبکه خانگی در گذشته مراسم افتتاحیه داشتند اما به دلیل شیوع ویروس کرونا این افتتاحیه ها رونق کمتری پیدا کرده است، اما می توان با ارائه طرح ها و ارائه طرح ها با کمک مرکز برگزارکنندگان این افتتاحیه ها دوباره شکل گرفت. تعریف ارائه شده

سامان مراد حسینی رئیس شورای راهبری رستا در خاتمه از مدیر عامل و رئیس شورای مرکزی انجمن ناظران به دلیل اجرای برخی موارد مطرح شده در این جلسه از جمله مساعدت با دستگاه قدردانی کرد. انجمن ناظران به عنوان بازوی مشاوره برای این مجمع و همچنین همکاری در ایجاد جشنواره و نمایشگاه خبری

در این جلسه مقرر شد دبیرخانه انجمن رستا تفاهم نامه ای بین شورای راهبری انجمن رستا و مرکز مدیران رسانه های تصویری به منظور عملیاتی شدن مذاکرات تدوین کند.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *