اضطراب و افسردگی شایع‌ترین اختلالات روانی در کشور است/ تغییر شکل و شدت بیماری‌ها پس از کرونا

تبلیغات بنری


گفتگو

یک روانپزشک با اشاره به اینکه اختلالات اضطرابی و افسردگی با شیوع 15 تا 25 درصدی شایع ترین اختلالات روانی در کشور است، گفت: شکل و شدت اختلالات روانی پس از کرونا تغییر کرده است.

رضا دانشمند در گفت و گو با مرحله وی در خصوص شایع ترین اختلالات روانی در ایران گفت: مطالعات مختلفی در خصوص اختلالات روانی در کشورمان انجام شده است و به نظر می رسد میزان بروز و شیوع اختلالات روانی در ایران تفاوت معناداری با سایر کشورهای جهان ندارد. در مطالعات محلی، اختلالات اضطرابی و اختلالات افسردگی با شیوع 15 تا 25 درصد شایع ترین اختلالات روانی در کشور نشان داده شده است.

وی ضمن اشاره به اینکه اختلالاتی مانند سوءمصرف مواد مخدر و شیدایی نیز شیوع زیادی دارد، افزود: طبق بررسی های انجام شده، اختلالات روانی مانند اضطراب در زمان شیوع بیماری کرونا در کل جهان از جمله ایران افزایش یافته و ممکن است وجود داشته باشد. با تغییر در این شیوع بر اساس سن و جنس و سطوح اجتماعی و اقتصادی، شیوع متفاوتی از این بیماری ها در مقایسه با شرایط طبیعی مشاهده می شود.

این روانپزشک با اشاره به اینکه زندگی ما به دو دوره قبل و بعد از کرونا تقسیم می شود، افزود: افرادی که به هر نحوی در معرض این بیماری قرار گرفته اند، از جمله اینکه خود یا نزدیکانشان مبتلا شده اند و بیشتر از همه کادر درمانی که مستقیماً به این بیماری مبتلا شده اند. آنها در معرض آسیب های روانی قابل توجهی قرار گرفتند که ممکن است باعث آسیب و اختلالات مربوط به تروما برای این افراد شده باشد و بر سلامت روان آنها تأثیر بگذارد.

این متخصص مغز و اعصاب گفت: ممکن است شیوع کلی اختلالات روانی بعد از ویروس کرونا تغییر چندانی نکرده باشد، اما شکل و شدت بیماری ها به ویژه در سنین، جنسیت و گروه های شغلی مختلف تغییر کرده است.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *