اصلاح مزاج مادر در کیفیت شیر موثر است

تبلیغات بنری


معاون دفتر طب ایرانی و وابسته وزارت بهداشت با تاکید بر اهمیت شیردهی به تشریح برخی اقدامات طب ایرانی در شیردهی کودک پرداخت.

یورنا – به گزارش ویپدا، سید مهدی میرغضنفری معاون درمان و معاونت درمان وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ارتش به مناسبت هفته جهانی ترویج تغذیه با شیر مادر، شیر را ترشحات مغذی دانست. بدن مادر برای تغذیه نوزاد ترشح می کند. عزت، افزاد: برخی از مادران ممکن است در شیر دادن به فرزندان خود با مشکل مواجه شوند و طب ایرانی برای آنها راهکارهایی ارائه کرده است.

بهبود خلق و خوی مادر تاثیر موثری بر کیفیت شیر ​​دارد

وی ادامه داد: شیر با دستگاه گوارش مادر ارتباط مستقیم دارد و بنابراین اولین و آخرین توصیه ما در طب ایرانی اصلاح مزاج است.

یکی از اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ارتش افزود: در دوران شیردهی برخی از مادران دچار کمبود یا خشکی شیر می شوند و دلیل این امر به دلیل خلق و خوی مادر است. از آنجایی که خشکی مزاج معمولاً شامل خشکی پوست، ناخن و مو می شود، خشکی مزاج در مادران نیز باعث کاهش تولید شیر می شود.

میرغضنفری ادامه داد: این افراد باید از مواد غذایی آب رسان مانند کاهو، لبنیات، شیر و غذاهایی مانند سوپ استفاده کنند اما مادرانی که طبع سرد و سردی دارند به دلیل اینکه متابولیسم بدنشان پایین است ممکن است شیر ​​بیشتری در بدن خود تولید کنند. اما باید آبکی باشد و قوام لازم را نداشته باشد.

وی تصریح کرد: اگر مادر مزاج سرد و خیس دارد و شیرش خیلی کم است و درصد آب شیرش زیاد است، باید از غذاها و نوشیدنی های سرد مانند ماست، شیر و سالاد کم کرده و به مقدار کم مصرف کند. . غذاهای پرانرژی مانند کباب و آبگوشت و بیشتر از شیر بادام استفاده کنید.

وی افزود: روزانه نیز ورزش کند. سونای خشک نیز برای این افراد مناسب است. او حتی می تواند حمام را گرم کرده و مدتی در آن بنشیند تا از طریق تعریق از شر رطوبت اضافی بدن خود خلاص شود، غلظت شیر ​​افزایش یابد و به تدریج وزن اضافی در دوران بارداری کاهش یابد.

معاون دفتر طب ایرانی و معاونت درمان وزارت بهداشت تصریح کرد: برای اینکه بفهمیم شیر مادر قوام مطلوبی دارد یا نه، راه های ساده ای وجود دارد. می توانید یک قطره شیر بر روی ناخن بریزید و با خم شدن ناخن به راحتی حرکت کند، یعنی خیلی رقیق شده است در این حالت کودک سیر نمی شود و متورم می شود. .

وی افزود: اگر قطره شیر تکان نخورد به این معنی است که شیر بسیار غلیظ و سنگین است و هضم آن برای کودک سخت است و اگر قطره شیر کمی حرکت کند به این معنی است که شیر قوام متعادل و مناسبی دارد. . همچنین اگر قسمتی از شیر مادر در فنجان ریخته شود، نباید اجزای آن جدا شود.

طعم شیر به تغذیه مادر مربوط می شود

میرغضنفری در خصوص برخی از مادرانی که طعم شیر را برای فرزندان خود نمی پسندند، گفت: مادران مراقب آنچه می خورند باشند. طعم شیر با غذاهایی مانند تره، پیازچه، پیاز، سیر، ترشی، ترشی و مانند آن تغییر می کند.

همانطور که میرغضنفری در مورد شرایط مناسب برای شیر دادن به نوزاد خاطرنشان کرد: نوزادان به طور طبیعی گرم هستند. هوای محل تغذیه باید نسبتا خنک و راحت باشد و نوزاد در فصل گرما لباس زیادی بپوشد. همچنین باید توجه داشت که مادر فرزند خود را زیاد به بدن خود نچسباند تا دمای بدن کودک بالا نرود و احساس خستگی نکند، زیرا اشتهای کودک کم می شود. همچنین می توانید قبل از شیر دادن نوزاد را حمام کنید تا دمای بدن او کاهش یابد.

یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی افسری گفت: یکی دیگر از شکایات مادران رفلاکس در نوزاد است که ارتباط مستقیمی با شیر مادر دارد. برخی از نوزادان بعد از شیر دادن و برگشت شیر ​​دچار نفخ می شوند که گاهی به دلیل وضعیت نادرست شیر ​​خوردن است، یعنی نوزاد را کاملا افقی در آغوش می گیرند، در حالی که سر نوزاد باید کج و به سمت بالا باشد.

وی ادامه داد: به کودک نباید زیاده روی در شیر مادر داد. همچنین اگر مادر از مشکلات گوارشی رنج می برد و دچار نفخ می شود باید این امر اصلاح شود تا کودک دچار مشکل نشود. زیرا اگر مادر دچار مشکلات معده و هضم شود، شیری که تولید می شود به اندازه رطوبت موجود در آن خواهد بود، بنابراین این مادران باید مصرف لبنیات، سالاد، هندوانه و مانند آن را کاهش دهند و ورزش کنند و مشغول شوند. در فعالیت بدنی ماساژ بالای شکم کودک با روغن بابونه نیز می تواند به درمان رفلاکس معده کمک کند.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *