اسکان پنج هزار نفر در موکب علی‌بن موسی الرضا (ع) شهرداری تهران/ بودجه اختصاص داده شده به اربعین کفاف تامین زیرساخت‌ها را نمی‌دهد

تبلیغات بنری


رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران با بیان اینکه موکب علی بن موسی الرضا (علیه السلام) در عمود 707 واقع شده است، گفت: این موکب شامل 700 خادم آماده پذیرایی از زائران است. روز نهم ماه مبارک رمضان. مسافرت رفتن.

یورنا – محمدمهدی حسن زاده رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران عصر امروز 25 مرداد 1403 هجری شمسی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن اشاره به جمعیت 100 هزار نفری نیروهای شهرداری تهران گفت: با احتساب خانواده های آنان. 85 درصد از این افراد بسیجی وابسته به شهرداری تهران هستند و 4 کانون وابسته به بسیج شهرداری تهران هستند برنامه ریزی برای توسعه این مرکز در دستور کار قرار دارد.

وی درباره فعالیت های مرکز فرهنگی مذهبی علی بن موسی الرضا علیه السلام توضیح داد: این مرکز فعالیت خود را از سال گذشته آغاز کرد و در شرق تهران قرار دارد و وظیفه هدایت و نظارت بر موکب الرضا را بر عهده دارد. رضا علیه السلام. علی بن موسی الرضا علیه السلام. موکب علی بن موسی الرضا علیه السلام در عمود 707 در جاده نجف به کربلا قرار دارد و بیش از 700 خادمان موکب هستند که 100 نفر از آنها را دیروز اعزام کردیم و بقیه را روز پنجشنبه صفر آماده پذیرایی از زائران اعزام می کنیم.

رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران با بیان اینکه سازمان بسیج شهرداری تهران با تصویب شورای شهر تهران زمینی به مساحت 65 هکتار را برای این مرکز در نظر گرفت و همه ساله با تلاش بسیجیان، گروه های دانشجویی و مردمی افزود: این موکب در مقابل فرودگاه کربلا واقع شده است که به زودی افتتاح می شود.

حسن زاده با اشاره به اینکه امسال بخشی از زیرساخت های موکب با حمایت شهرداری انجام می شود و سایر هزینه ها برای تعامل با مردم و نذورات اختصاص می یابد، گفت: برق موکب امسال بهبود یافته است ، بنابراین با گرما مشکلی نداریم. حدود 5000 نفر نیز در این موکب اسکان و درمان خواهند شد.

رئیس سازمان بسیج وابسته به شهرداری تهران با بیان اینکه تعداد و کیفیت امکانات بهداشتی و حمام مورد استقبال زائران قرار گرفت، ادامه داد: موضوع دیگر درمانگاه مرکزی مجهزی است که در مسیر پیاده روی قرار گرفت. . امسال دو سال است که پیگیر مشکل دندان است. داروخانه یکی دیگر از مواردی است که نیاز به مواد پزشکی را برطرف می کند و همکاری دوستان در شهرداری شهر سالم نیز در این راستا مفید بود.

حسن زاده با اشاره به اینکه با تلاش خیرین یک دستگاه یخساز به مبلغ 2 میلیارد تومان خریداری و تجهیز شد و امسال به مجموعه خدمات موکب اضافه می شود، افزود: چادر معرفت یک دستگاه است از دیگر اقدامات و گروه جهادی یزدی این خیمه را ساختند و ما محتوا و برنامه ویژه غزه برای نوجوانان داریم. خیمه شیرخواره حضرت علی اصغر نیز ساخته شده است و از دیگر موضوعات فرهنگی تئاتر بزرگ ما است که سال گذشته بسیار مورد استقبال قرار گرفت و امسال آن را گسترش دادیم.

وی درباره ایجاد سایه نیز گفت: حدود پنج هزار نفر در اقامتگاه هستند و امسال نیز برای تجهیز محیط عمومی سرمایه گذاری کرده ایم. یکی از کارهای ویژه ای که در موکب علی بن موسی الرضا (علیه السلام) انجام شد، تأسیس بارگاه عتیقه علی بن موسی الرضا (علیه السلام) در دو طبقه بود. فضایی مشابه مشهد که امیدواریم با همت گروه های جهادی شاهد افتتاح آن باشیم.

رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران درباره هزینه های موکب علی بن موسی الرضا (علیه السلام) توضیح می دهد: تامین زیرساخت ها هزینه های بالایی دارد و ستاد اربعین در شهرداری تهران موظف به ارائه خدمات است. به بازدیدکنندگان از کشور در مرز و در کشور عراق.

حسن زاده همچنین خاطرنشان کرد: در مرزها، هر منطقه از شهرداری تهران برای ارائه خدمات به زائران فعالیت می کند و در داخل عراق نیز با تشکیل قرارگاه هایی مانند نجف، کربلا، کاظمین، سامرا و قرارگاه راهداری، خدمات رسانی به زائران انجام می شود. وی بیان کرد: شهرداری تهران امسال با تمام توان نسبت به سال های گذشته اقداماتی را انجام داد، اما بودجه اختصاص یافته به موضوع اربعین برای تامین زیرساخت های لازم کافی نیست، بنابراین سایر نهادها نیز باید در کمک به شهرداری تهران در این زمینه مشارکت داشته باشند. ارائه خدمات. به زائران

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *