استفاده جان کری از ایمیل محرمانه؛ جنجال جدید برای دموکرات‌ها

تبلیغات بنری


افشاگری های جدید نشان می دهد که جان کری مانند برخی دیگر از مقامات دموکرات از یک حساب ایمیل مخفی در دوران وزارت خارجه خود استفاده کرده است.

یورنا – افشاگران گزارش می دهند که جان کری، وزیر امور خارجه سابق آمریکا، زمانی که به عنوان دیپلمات ارشد کشور تحت ریاست جمهوری اوباما خدمت می کرد، از یک آدرس ایمیل مخفی استفاده می کرد.

این ادعا باعث می شود کری، که به عنوان فرستاده جو بایدن خدمت می کرد، تنها مقام ارشد دموکرات دیگری باشد که از یک آدرس ایمیل مخفی استفاده کرده است.

بایدن، معاون وقت رئیس جمهور ایالات متحده در زمان اوباما، 82000 صفحه ایمیل خصوصی را از طریق 3 حساب با نام های جعلی ارسال یا دریافت کرده بود.

هیلاری کلینتون، زمانی که در دوران اوباما به عنوان وزیر امور خارجه خدمت می کرد، به دلیل ذخیره فایل های بسیار طبقه بندی شده در یک سرور خصوصی درگیر رسوایی بود.

آن افشاگر ایمیل‌های محرمانه‌ای را که کری برای سناتورهای جمهوری‌خواه چاک گرسلی از آیووا و ران جانسون از ویسکانسین فرستاده بود، فاش کرد. این دو سناتور اکنون از آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا می خواهند که در مورد این اتهامات اقدام کند.

ما می خواهیم بدانیم که آیا کری، وزیر وقت، به درستی از تمام قوانین و مقررات سوابق فدرال مربوط به مکاتبات ایمیل رسمی خود پیروی می کند و آیا پاسخ به درخواست های قانون آزادی اطلاعات [FOIA] آیا این آدرس ایمیل را به درستی در محصولات برای متقاضیان درج کرده اید یا خیر؟

  • بیشتر بخوانید:
  • اسناد محرمانه در اقامتگاه مقامات آمریکایی کشف شد
  • اسنادی که آمریکا را تکان داد

این نامه ادامه می‌دهد: ما می‌دانیم که جان کری، وزیر امور خارجه ایالات متحده در آن زمان، از آدرس ایمیل «SESTravel1@state.gov» استفاده کرده است.

این دو جمهوری‌خواه می‌گویند که آدرس ایمیل محرمانه، درخواست‌های قانون آزادی اطلاعات را که برای تضمین شفافیت سوابق فدرال است، مسدود می‌کند.

آنها همچنین آنچه را که می گویند پیشینه ای برای اقدام بلینکن تعیین کردند. از آن زمان، مقامات سابق دولت اوباما، مانند کلینتون و بایدن، به دلیل رسیدگی به اسناد و استفاده از آدرس‌های ایمیل محرمانه مورد بررسی قرار گرفتند.

در سال 2015، استفاده نادرست کلینتون از یک سرور ارتباطی غیردولتی منجر به سوء استفاده از اطلاعات بسیار محرمانه شد، اما با این وجود وزارت امور خارجه ایالات متحده او را تبرئه کرد.

گرسلی و جانسون نوشتند: «از سال 2015، ما نگرانی‌هایی را در مورد پیروی وزارت امور خارجه با قوانین سوابق فدرال مطرح کرده‌ایم.

در نامه آنها آمده است: «از ژوئیه 2021، ما همچنین نگرانی‌هایی را در مورد استفاده جو بایدن، معاون رئیس‌جمهور سابق از ایمیل غیردولتی و ایمیل مستعار دولتی برای ارتباطات و مکاتبات رسمی و نقض قوانین سوابق فدرال ابراز کرده‌ایم. تا به امروز، دولت بایدن نتوانسته است به تبعیت جو بایدن با قوانین سوابق فدرال رسیدگی کند.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *