استعدادهای زیادی در فوتبال ایران سوختند/ ترکیب برنده را باید حفظ کرد

تبلیغات بنری


گفتگو

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: در بازار نقل و انتقالات 5 بازیکن بیشتر نیست و کل نقل و انتقالات فوتبال ایران حول محور این بازیکنان می چرخد.

بهادر عبدی در گفتگو با میزان درباره انتخاب گاریدو وی به عنوان سرمربی جدید پرسپولیس گفت: گاریدو سابقه مربیگری در لیگ اسپانیا را دارد یعنی تجربه زیادی دارد. شرایط پالیووس با سایر تیم ها متفاوت است و نمی توان درباره عملکرد او اظهار نظر کرد.

وی ادامه داد: باید یک مربی ایرانی خوب در کنار این مربی اسپانیایی باشد تا در انتخاب بازیکنان و شرایط ورزشگاه به او توصیه کند. مسلم است هر مربی ای که از خارج از کشور به ایران بیاید تا نیم فصل از اعتبار کافی برخوردار نخواهد شد اما بهترین راه حل حفظ بازیکنان باتجربه برای کمک به مربی جدید در این راه است. در تورنمنت های مختلف مسیر بسیار خوبی خواهیم داشت و مالک و مدیرعامل باشگاه باید به خوبی تیم را تغذیه کند و نفراتی را که مربی می خواهد جذب کند. به نظر من باید به مربی جدید فرصت بدهیم و با بالا بردن روحیه به او انگیزه بدهیم و بعد از نیم فصل عملکرد او را ارزیابی کنیم.

کل فرآیند نقل و انتقالات لیگ برتر حول 5 بازیکن می چرخد

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص بازار نقل و انتقالات و عملکرد ارتش سرخ اظهار داشت: در بازار نقل و انتقالات 5 بازیکن بیشتر نیست و کل نقل و انتقالات فوتبال ایران حول محور این بازیکنان می چرخد. کیفیت لیگ ایران سال به سال پایین می آید و دلیلش هم این است که اکثر تیم های باشگاهی ایران به فکر پایه ها و استعدادهای جوان نیستند و بازیکنان زیادی را ارتقا نداده ایم. به لطف خدا و حضور بزرگان فوتبال در پرسپولیس توانستیم پایه های این تیم را محکم تر از سال های گذشته بسازیم و به جامعه فوتبال تحویل دهیم. به نظر من باید در نقل و انتقالات طبق برنامه عمل کنیم و بر اساس نقاط ضعف خود بازیکن بخریم.

بازیکنان باتجربه باید تیم را حفظ کنند

عبدی با بیان اینکه باید تیمی را که 5 تا 6 بار قهرمان لیگ شده است حفظ کنند، گفت: به نظر من برای موفقیت گاریدو در ادامه فصل باید بازیکنان باتجربه را در تیم نگه دارند. تیمی که 5-6 بار قهرمان لیگ شده بود با همین بازیکنان باتجربه قهرمان شد. پرسپولیس فصل گذشته با همین ترکیب قهرمان لیگ شد، بنابراین مدیران باشگاه ها باید به فکر حفظ ترکیب برنده باشند. برخی از بازیکنان تیم را ترک کردند و برای آنها آرزوی موفقیت روزافزون دارم و امیدوارم باز هم آنها را با لباس قرمز ببینم زیرا آنها به بزرگان تیم تبدیل شده اند و از هواداران می خواهم زود قضاوت نکنند.

گروه ایرانی از جهات دیگر سخت است

وی در پایان با بیان اینکه برخلاف گفته های بسیاری از پیشکسوتان، در مسابقات مقدماتی جام جهانی در گروه سختی قرار گرفتیم، خاطرنشان کرد: با نظر بسیاری از پیشکسوتان که در گروه آسان قرار گرفتیم موافق نیستم. . به نظر من گروه ما سختی های خاص خودش را دارد از جمله اینکه ازبکستان و قطر در سطح بالایی فوتبال بازی می کنند. ازبکستان در دو دیدار اخیر با کیفیتی بازی کرد و می توانست ایران را شکست دهد. دیگر زمان هایی که تیم های قدرتمند را بر اساس نام خود انتخاب می کردند، گذشته و اکنون همه تیم ها از نظر کیفی به هم نزدیک هستند و تیمی مانند اردن در یک تورنمنت رسمی جواز حضور در نیمه نهایی را کسب می کند. اگرچه این تیم در گذشته نام رسمی نداشت. امیدوارم کادر فنی تیم ملی روی نقاط ضعف خوب کار کند و از تمام توان خود در این مسابقات استفاده کند.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *