از خیابانی تا احمدی، از کارخانه تا شهریاری؛ دوستِ دانشمندم! – یورنا

تبلیغات بنری


در عین حال نکته مهمی وجود دارد که نمی توان به راحتی از کنار آن گذشت; اگر از اسم ها، اشخاص و القاب بگذریم، بی معنی بودن صفت ها و کلمات باعث تفاوت در سلیقه می شود.

به گزارش سرویس ورزشی یورنا، شاید کمی اغراق آمیز به نظر برسد اما حقیقت این است که خیلی چیزها در فوتبال ایران درست نیست. شاید تلخ باشد اما در واقع مدت هاست که بی توجهی به خواسته های مردم در فوتبال از سوی نهادها و ارگان های مختلف مانند صدا و سیما سرایت کرده است و آنچه مهم نیست رضایت هواداران است.

اکنون به نظر می رسد که برخی از “دانشمندان” دور هم جمع شده اند و کارهایی انجام داده اند. البته مشکل این است که این افراد خودخوانده دانشمندان هستند و به ضرب المثل قدیمی “مشک همان چیزی است که شما بو می کنید، نه آنچه عطار می گوید” اعتقاد ندارند.

سه سال پیش گزارش بازی تیم ملی مقابل هنگ کنگ در مرحله مقدماتی جام جهانی توسط جواد خیانی تهیه شد. از جمله موارد نسبتا زیادی که گزارش وی با واکنش منفی کاربران در فضای مجازی و البته رسانه ها همراه بود. او علاوه بر اظهارنظرهای عجیب و بعضا ضد و نقیض فراوان در جریان مسابقه، جمله ای را در ابتدای نیمه دوم بیان کرد که مورد توجه و حتی طنز قرار گرفت. الخیبانی در ادامه گزارش خود پس از 15 دقیقه استراحت گفت: درود ویژه بر محمدرضا احمدی دوست و دانشمند جوانم! گزارشگری یا مجری بودن محمدرضا احمدی را مردم و مردم قضاوت خواهند کرد، اما سوال اینجاست که او در کدام حوزه دانشمند است؟ یا متر خیابان و معیار تشخیص این چیست؟ متأسفانه این تمام ماجرا نیست و فوتبال به محل پرورش افرادی تبدیل شده است که سعی می کنند با الفاظ و صفت های دور از ذهن، خلأ محبوبیت و مقبولیت را پر کنند.

در شرایطی که استقلال یکی از پرتلاطم ترین و پر التهاب ترین دوران خود را سپری می کند و انتقادها از مدیریت این باشگاه اوج می گیرد، مصطفی کارخانه در توصیف احمد شهریاری از همین صفت استفاده کرد. یکی از اعضای هیات مدیره استقلال به انتقاد احمد شهریاری پاسخ داد و گفت: آقای شهریاری عالم و بزرگی است و کار خود را بلد است و در هر مسئولیتی که بر عهده داشته موفق بوده است. المسنا به عنوان یکی از چهره های شناخته شده و موفق والیبال در شرایطی چنین اظهار نظری کرد که هنوز وجودش در فوتبال و باشگاه بزرگی مثل استقلال در هاله ای از ابهام قرار دارد. از طرفی شهریاری یک عالم به حساب می آمد و اگر بود استقلال در ماه های گذشته با این همه حوادث ویرانگر مواجه نمی شد. عجیب اینکه همین مصطفی خارکانی که اعتراف به علمدار بودن الشهریاری داشت، 48 ساعت قبل از بازی سرنوشت ساز استقلال مقابل النصر عربستان با سامی مدیرعامل باشگاه مصاحبه ای انجام داده که شایعه اخراج و اخراج این باشگاه به گوش می رسد. برای به دست آوردن قدرت تغییر می کند. بدین ترتیب یک آیتم دیگر به حاشیه استقلال اضافه شد!

از خوش گذرانی ها که بگذریم، نکته اینجاست که این حجم از تملق و رویا فروشی که گاهی با آن مواجه می شویم بسیار آزاردهنده است. از یک سو، ما با یک فاجعه بزرگ روبرو هستیم، زیرا ارزش و جایگاه برخی از صفت ها و کلمات بدتر می شود و از معنای واقعی تهی می شود.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *