ارز تخصیصی برای بخش صنعت به ۴۳ میلیارد دلار افزایش یافت

تبلیغات بنری


وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ارز تخصیصی به بخش صنعت در سال گذشته 29.5 میلیارد دلار بود اما تا پایان سال 1402 به 43 میلیارد دلار رسید.

یورنا عباس علی آبادی روز یکشنبه در حاشیه همایش روز ملی صنعت و معدن در جمع خبرنگاران افزود: دولت سیزدهم توجه ویژه ای به حل موضوع صنعت داشت و در وزارت صمت نیز مسائل صنعت را گنجانده و به مسائل و موضوعات پرداختیم. از رفع موانع

وی افزود: مشکلات موجود در صنعت مربوط به دوره خاصی نیست. بلکه هر دوره ای مشکلات خاص خود را دارد که باید همزمان به آن پرداخت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت چالش اصلی را تنوع نرخ ارز عنوان کرد و گفت: این امر منجر به تعهدات ارزی می شود و باید در یک برنامه کلی نظام واحد نرخ ارز را تعریف کنیم.

وی بیان کرد: شرکت ها از جمله شرکت های فولادی در صورت داشتن محصولات رقابتی می توانند صادرات داشته باشند.

علی آبادی با بیان اینکه صنایع ما اغلب صادرات محور نیستند، گفت: صنایع ما وابسته به دریافت کمک و حمایت است. ما آموزش کافی به صنایع نمی دهیم، آموزش حقوقی و تخصصی باید ارائه شود.

وزیر صامت با اشاره به برنامه ریزی برای خودروهای ارزان قیمت گفت: برای افزایش بهره وری خودروسازان داخلی باید خودروهای وارداتی ارزان تری در اختیار مردم قرار گیرد. پیش از آن خودروهایی که قیمت آنها بالای 10 هزار دلار بود وارد می شد و اکنون در تلاش هستیم تا زمینه واردات خودرو با قیمت و کیفیت مناسب را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: خودروهای وارداتی باکیفیت و ارزان قیمت رقابت پذیری را افزایش می دهد در حالی که رقابت پذیری یکی از مولفه های ارتقای کیفیت خودروهاست، مولفه های دیگر در منطقی شدن تولید تاثیرگذار است نه تن ها خودروی ارزان، بلکه عامل قیمت در همه محصولات و کالاهاست. و با در نظر گرفتن کیفیت

علی آبادی از آیین نامه واردات خودروی جانبازان خبر داد و گفت: تمهیدات لازم برای واردات خودرو برای ایثارگرانی که قبلا ثبت نام کرده بودند اندیشیده شده است که به زودی انجام می شود که البته زمان بر است.

وزیر صامت گفت: اولویت در حال حاضر جانبازان بالای 70 درصد است.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *