اراضی اشغالی در آماده‎باش؛ پناه‎گاه‎ها به دلیل ترس از حمله ایران باز شدند

تبلیغات بنری


ساکنان سرزمین های اشغالی با توجه به برآوردها از واکنش ایران به ترور شهید اسماعیل هنیه در آماده باش هستند.

یورنا – فرودگاه بن گوریون در سرزمین‌های اشغالی شب گذشته با انتشار پیامی در وب‌سایت خود اعلام کرد که به دلیل «عیب موقت» فعالیت خود را متوقف کرده است.

سایت روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت گزارش داد که فرودگاه اصلی در سرزمین های اشغالی بدون اطلاع از دلیل با مشکل مواجه شده است.

فعالان در شبکه های اجتماعی احتمال حمله سایبری را که باعث اختلال شده است، نشان دادند.

لغو پروازها به سرزمین های اشغالی

در فعالیت فرودگاه بن گوریون اختلال ایجاد شد و بسیاری از خطوط هوایی پروازهای خود را به مقصد و از سرزمین های اشغالی لغو کردند.

شرکت های هواپیمایی یونان، لهستان، ایتالیا، هلند و مجارستان آخرین ایرلاین هایی بودند که روز گذشته پروازهای خود به سرزمین های اشغالی را لغو کردند.

این ایرلاین ها به خطوط هوایی بزرگ از جمله یونایتد، دلتا و لوفت هانزا پیوستند که طی چند روز گذشته پروازهای خود را به مقصد و از سرزمین های اشغالی لغو کردند.

برخی از خطوط هوایی پروازهای خود به سرزمین های اشغالی را تا پایان مهرماه لغو کردند. دلیل این اقدام ترس از ایران و واکنش جناح های مقاومت به ترور شهید اسماعیل هنیه و شهید فؤاد شکر و حمله به سرزمین های اشغالی است.

در همین حال، رسانه های عبری گزارش دادند که حدود 400 اسرائیلی روز جمعه برای سومین روز از رومینگ در فرودگاه پراگ استفاده کردند، زیرا تنش های منطقه ای حداقل 15 شرکت هواپیمایی را مجبور به توقف پروازهای خود کرد و حدود 20000 اسرائیلی را سرگردان کرد.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشت: تاکنون تمامی خطوط هوایی آمریکایی که به اسرائیل خدمت می کنند به همراه بسیاری از خطوط هوایی اروپایی پروازهای خود را متوقف کرده اند. ال ال، خطوط هوایی اصلی اسرائیل، برنامه پرواز خود را حفظ می کند، اما قیمت های آن افزایش یافته است.

بر اساس گزارش ها، حدود 70 هزار مسافر در فرودگاه تل آویو حضور دارند که برخی از آنها به دلیل ترس از لغو پروازهای بیشتر، در تلاش هستند تا آخرین پروازهای خارج از سرزمین های اشغالی را انجام دهند.

یونایتد ایرلاینز تنها شرکت هواپیمایی است که تاریخ از سرگیری را اعلام نکرده و تا اطلاع ثانوی تمامی پروازها را لغو کرده است.

گروه لوفت هانزا که شامل لوفت هانزا، سوئیس ایر، خطوط هوایی بروکسل، اتریش ایرلاینز و یورووینگز است، اعلام کرد که پروازهای خود به سرزمین های اشغالی را تا 9 آگوست لغو می کند.

ایر بالتیک پروازهای خود به سرزمین های اشغالی را که برای پنجشنبه و جمعه گذشته برنامه ریزی شده بود، لغو کرد.

به همین ترتیب، ایر ایندیا، دلتا و فلای دبی پروازهای برنامه ریزی شده خود را پنجشنبه گذشته لغو کردند.

هواپیمای لوفت هانزا که مونیخ را به مقصد تل آویو ترک می کرد، پس از اینکه خدمه کابین از ادامه مسیر خودداری کردند و در نهایت به آلمان بازگشتند، در لارناکای قبرس فرود آمد.

ترس در شهرک های سرزمین های اشغالی

به گزارش الجزیره، تحلیلگران ساکن در سرزمین های اشغالی می گویند صهیونیست ها برای پاسخ به ترور اسماعیل هنیه و فواد شکر آماده می شوند.

در همین حال، عکس‌ها و فیلم‌هایی که از خاورمیانه در خیابان‌های تل‌آویو گرفته شده است، حالت کلی اضطراب و ترس را نشان می‌دهد.

یک کارشناس صهیونیست می گوید: تعداد افراد کمتری در خیابان ها وجود دارد و احساس اضطراب عمومی وجود دارد.

این در حالی است که شهرک نشینان در شمال سرزمین های اشغالی با بحران گسترده تری مواجه هستند و در برخی مناطق مراکز سرپناهی برای ساکنان باز شده است.

بر اساس گزارش رسانه های عبری، پناهگاه ها در مناطقی مانند گوش دان بازگشایی شده و سرزمین های اشغالی خود را برای حملات متعدد آماده می کنند.

روزنامه صهیونیستی معاریو گزارش داد: اسرائیل در آستانه واکنش شدید ایران و در بحبوحه گمانه زنی ها در مورد هدف قرار دادن خطوط برق و ارتباطات در حالت آماده باش است.

بر اساس این گزارش تامین تجهیزات تولید سوخت و برق بیمارستان های بزرگ و تخلیه پارکینگ ها برای استفاده به عنوان بیمارستان مستحکم از جمله اقدامات اتخاذ شده است.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *