ارائه ۱۲ هزار خدمت بهداشتی و درمانی به زائرین اربعین تاکنون

تبلیغات بنری


رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه خدمت به زائرین اباعبدالله الحسین (علیه السلام) مایه خرسندی و افتخار است، از ارائه ۱۱ هزار و ۵۷۸ مورد خدمات بهداشتی و درمانی به زائرین اربع خبر داد. در الحسینی در ولایت. .

یورنا – به گزارش ویپادا، قباد محمدی اظهار داشت: مرکز فوریت های پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ثارالله در نقطه صفر مرز خسروی آماده خدمت رسانی به زائران است. اتاق پزشک، داروخانه، آزمایشگاه و تریاژ وجود دارد و واحد عملیات اورژانس نیز در طبقه دوم این ساختمان آماده مدیریت حوادث است.

وی حضور فعال و مستقیم 200 نیرو و همچنین فعالیت 800 نیروی اورژانس را به صورت غیرمستقیم در مناظره اربعین امسال بررسی کرد. 985 نفر از افراد مرتبط با مرکز فوریت های پزشکی ثارالله و طی 24 ساعت گذشته از مجموع 684 بیمار، 274 نفر در همین مرکز خدمات درمانی دریافت کردند.

آل محمدی همچنین افزود: از 30 مردادماه برای 16 هزار و 532 زائر در بدو ورود و خروج از نقطه صفر مرزی خسروی غربالگری بیماری های واگیر انجام شده که این تعداد طی 24 روز گذشته به 5306 نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: 120 دستگاه خودروی اورژانس آماده خدمت رسانی به زائران اربعین اباعبدالله الحسین (علیه السلام) شامل 108 دستگاه آمبولانس، 5 دستگاه اتوبوس آمبولانس، 5 دستگاه خودروی خودکار و 2 دستگاه خودرو است. هلیکوپترها

وی با بیان اینکه در کل استان 76 پایگاه شهری و زمینی و یک پایگاه اورژانس هوایی داریم، گفت: از ورودی کنگاور تا پاسگاه مرزی خسروی 30 پایگاه فعال داریم که از این تعداد 17 پایگاه در کلبه ها مستقر هستند. راه اربعین». “.

محمدی با بیان اینکه در صورت نیاز به اورژانس هوایی، مجروحان یا بیماران با بالگرد به بیمارستان طالقانی کرمانشاه منتقل می شوند، گفت: اکنون دو فروند بالگرد آماده خدمت رسانی است که یکی در کاخ شیرین و دیگری در کرمانشاه است.

به گفته وی هم اکنون دو سردخانه در مرز صفر وجود دارد که به زائران خدمات رسانی می کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه با اشاره به ابلاغ دستورالعمل پایش عوامل محیطی در مراسم اربعین حسینی (علیه السلام) گفت: بازرسان بهداشت محیط ما نیز بازرسی های بهداشتی خود را در زمینه تهیه غذا انجام می دهند. ، توزیع و فروش. مراکز، اماکن عمومی، پناهگاه ها، سیستم های آبرسانی، موکب ها و ایستگاه صلواتی تشدید شد.

محمدی افزود: تاکنون بیش از 9 هزار و 500 مورد بازرسی توسط بازرسان بهداشت محیط در دانشگاه انجام شده که 150 بازرس در قالب 70 اکیپ از ورودی کنگاور تا مرز خسروی فعال هستند.

وی همچنین با بیان اینکه بیش از 6 هزار کادر پزشکی و پیراپزشکی در مراسم باشکوه اربعین حسینی به صورت 24 ساعته آماده پذیرایی و ارائه خدمات هستند، گفت: 19 بیمارستان دانشگاهی، دو بیمارستان تامین اجتماعی و 3 بیمارستان نظامی همچنین. آنها کاملا آماده هستند.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *