ارائه خدمات درمانی به ۵۰ هزار زائر گرمازده در عراق/ انتقال ۲۰۵ زائر به داخل کشور

تبلیغات بنری


هلال احمر در تشریح خدمات پزشکی که این ساکنان به زائران حسینی در عراق ارائه می کنند، از ارائه 50 هزار خدمات پزشکی به زائرانی که دچار گرمازدگی شده اند، خبر داد.

یورنا- به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر: این فرقه ضمن ارائه آماری از خدمات ارائه شده به زائران اربعین، حدود 50 هزار خدمات درمانی را در قالب یک آگهی اعلام کرد.

متن اطلاعیه شماره 6 ستاد هلال احمر اربعین به شرح زیر است:

1. جمعیت هلال احمر همانند سال های گذشته اصلی ترین ارائه دهنده خدمات امداد و نجات به زائران حسینیه در جاده های داخلی کشور و تنها ارائه دهنده خدمات بهداشتی و امدادی به زائران حسینی در ایام اربعین حسینی است. عراق.

2. عملیات اربعین هلال احمر از 25 مرداد ماه آغاز شده و تا 18 شهریور ادامه خواهد داشت. از 25 مرداد تا امروز 11 شهریور 26 هزار و 312 زائر از خدمات امدادی هلال احمر بهره مند شدند که از این تعداد 7717 نفر از خدمات اسکان اضطراری و 17407 نفر از خدمات بهداشتی درمانی برخوردار شدند. بلافاصله خدمات و درمان ارائه شد و 1169 نفر به مراکز درمانی منتقل شدند. تا امروز دو میلیون و 50 هزار و 609 مورد خدمات داوطلبانه پزشکی و بهداشتی به زائران عراقی ارائه شده است که شامل عیادت از بیماران بیمار، خدمات کلینیک پزشکی، انتقال بیماران به مراکز درمانی، تجویز دارو و رسیدگی به زائران است. سلامتی در مجموع 2 میلیون و 76 هزار و 921 نفر از این خدمات هلال احمر در داخل کشور و عراق نیز بهره مند شدند.

3- طی عملیات امدادی و درمانی هلال احمر در اربعین تاکنون 205 زائر بیمار، مجروح و فوت شده به کشور بازگردانده شده اند. همچنین از مجموع خدمات ارائه شده 49 هزار و 595 مورد خدمات درمانی به زائران ارائه شد.

4. بیش از 11 هزار متر مربع تونل هوای سرد برای جلوگیری از آفتاب زدگی زائران در مرزهای مهران، شلمچه و جزیره ایجاد شد.

5. تاکنون گزارشی مبنی بر ابتلا به بیماری های عفونی در بین زائران گزارش نشده است، اما به دلیل گرمای شدید عتبات عالیات، شایع ترین دلایل مراجعه زائران به مراکز درمانی هلال احمر، مشکلات دستگاه گوارش ناشی از گرما، آفتاب زدگی، تاول پا است. و ضعف عضلانی و خستگی

6. به زائران توصیه می شود به دمای هوای حرم ها توجه کنند و تشرف خود را به ساعات شب موکول کنند. نوشیدن مایعات زیاد به جلوگیری از گرمازدگی کمک می کند.

7. زائران می توانند در صورت آفتاب زدگی یا سایر علائم بیماری به مراکز درمانی هلال احمر در نجف، طریق الحسین (علیه السلام) و کربلا مراجعه کنند. هم اکنون 2000 داوطلب با سابقه پزشکی و درمانی در قالب طرح پزشک سیار در مسیر پیاده روی نجف تا کربلا برای خدمت رسانی به زائران و 6000 نیروی داوطلب پزشکی و امدادی با کلیه داروها، تجهیزات، آمبولانس ها و خودروهای امدادی مورد نیاز مشغول خدمت هستند. آنها در عراق به زائران خدمات رسانی می کنند.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *