ارائه خدمات امدادی و درمانی به ۷۳۱ هزار زائر اربعینی

تبلیغات بنری


جمعیت هلال احمر در تشریح رویه ها و رویه های داخلی و خارجی خود برای خدمت رسانی به زائران اربعین الحسین(ع) از ارائه بیش از 731 هزار خدمات درمانی و امدادی در داخل و خاک عراق خبر داد.

یورنا – به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر: متن اطلاعیه شماره 4 ستاد هلال احمر اربعین به شرح زیر است:

1- جمعیت هلال احمر همانند سال های گذشته به عنوان ارائه دهنده اصلی خدمات امداد و نجات زائران حسینی در جاده های داخلی کشور بوده و تنها مسئولیت ارائه خدمات بهداشتی و امدادی به زوار در ایام اربعین را بر عهده دارد. الحسینی در عراق.

2- عملیات اربعین هلال احمر از 25 مرداد آغاز شده و تا 18 شهریور ادامه دارد. از 25 مرداد تا 31 مردادماه، 17 هزار و 516 زائر از خدمات امدادی هلال احمر در کشور بهره مند شدند که 4 هزار و 886 نفر در اسکان اورژانس، 11 هزار و 541 نفر خدمات بهداشتی و درمانی در محل دریافت کردند و 809 نفر نیز به مراکز درمانی منتقل شدند. تا امروز 713 هزار و 545 مورد خدمات داوطلبانه پزشکی و بهداشتی به زائران عراقی ارائه شده است که شامل ویزیت زائران بیمار، خدمات کلینیک پزشکی، انتقال بیماران به مراکز درمانی، نسخه های پزشکی و مراقبت های بهداشتی برای زائران می شود. در مجموع 73161 نفر از این خدمات هلال احمر در داخل کشور و همچنین در عراق بهره مند شدند.

3- بیش از 11 هزار متر مربع تونل هوای سرد در مرزهای مهران، شلمچه و جزبا برای جلوگیری از آفتاب زدگی زائران نصب شد.

4- به گفته دکتر پیرحسین کولیوند، نماینده رئیس جمهور در ستاد اربعین حسینی و رئیس جمعیت هلال احمر، گزارشی مبنی بر ابتلا به بیماری های واگیردار در بین زائران گزارش نشده است، اما به دلیل شدت زیاد. گرما در حرم ها گزارش شد. به زائران توصیه می شود در روز که گرما در اوج است پیاده روی نکنند. در صورت گرمازدگی شهروندان می توانند به درمانگاه های هلال احمر داخل و خارج از کشور مراجعه کنند.

5- بهتر است افرادی که از بیماری قلبی رنج می برند قبل از سفر با پزشک متخصص خود مشورت کنند. بسیاری از مشکلات قلبی را می توان پیش بینی کرد، بهتر است افراد مبتلا به بیماری های خاص از راه رفتن خودداری کنند.

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *