ارائه بیش از ۱.۸ میلیون خدمت امدادی-درمانی هلال‌ احمر در عراق تا امروز

تبلیغات بنری


با نزدیک شدن به ایام اربعین و افزایش مراجعه کنندگان به مراکز درمانی و پایگاه های هلال احمر در ایام منتهی به اربعین حسینی در ایران و عراق، تعداد خدمات ارائه شده به زائران از مرز یک میلیون و 800 هزار نفر گذشت. خدمات خدمات امدادی

یورنا – به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر: ابلاغیه شماره 5 ستاد اربعین جمعیت هلال احمر به شرح زیر است:

1- جمعیت هلال احمر به عنوان حامی اصلی ارائه خدمات امداد و نجات به زائران حسینی در جاده های داخلی کشور و تنها حامی ارائه خدمات بهداشتی و امدادی به زائران حسینی در ایام اربعین حسینی عراق از 25 مرداد ماه عملیات اربعین خود را آغاز کرد تا امروز اول شهریور به 21 هزار و 636 زائر در کشور خدمات امداد رسانی کرد که از این تعداد 6 هزار و 889 نفر خدمات اسکان اضطراری و 13 هزار و 671 نفر خدمات فوری بهداشتی و درمانی دریافت کردند. و 809 نفر به مراکز درمانی منتقل شدند. تا امروز یک میلیون و 869 هزار و 438 مورد خدمات داوطلبانه پزشکی و بهداشتی به زائران عراقی ارائه شده است که شامل عیادت از زائران بیمار، خدمات کلینیک پزشکی، انتقال بیماران به مراکز درمانی و تجویز دارو و مراقبت های بهداشتی برای زائران است. . در مجموع یک میلیون و 891 هزار و 74 خدمت در داخل و عراق به زائران ارائه شد.

2- تاکنون گزارشی مبنی بر ابتلا به بیماری های عفونی در بین زائران گزارش نشده است، اما با توجه به دمای شدید هوا در عتبات عالیات، شایع ترین دلیل مراجعه زائران به مراکز درمانی هلال احمر، مشکلات گوارشی ناشی از گرما، آفتاب زدگی و … ظهور تاول در پاها ضعف و خستگی عضلانی.

3. با توجه به تشدید بیماری های قلبی در گرمای شدید، توصیه می شود افرادی که از بیماری های قلبی رنج می برند، قبل از سفر به زیارتگاه ها و حضور در مراسم پیاده روی اربعین با پزشک متخصص خود مشورت کنند. همچنین افرادی که مشکلات اسکلتی و حرکتی دارند از حمل وسایل غیر ضروری یا کوله پشتی های غیر استاندارد و سنگین در مسیر پیاده روی خودداری کنند.

4. زائران می توانند در صورت آفتاب زدگی یا سایر علائم بیماری به مراکز درمانی هلال احمر در نجف، طریق الحسین (علیه السلام) و کربلا مراجعه کنند. در حال حاضر 2000 داوطلب با تجربه پزشکی و درمانی در قالب طرح پزشک دوره گرد در مسیر پیاده روی نجف تا کربلا مشغول خدمت رسانی به زائران هستند و همچنین 6000 نفر از پرسنل پزشکی و امدادی داوطلب با کلیه داروها، تجهیزات، آمبولانس ها و خودروهای امدادی در دسترس هستند. . نیاز در عراق در حال خدمت رسانی به زائران.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *