ادغام خدمات طب ایرانی در نظام سلامت موجب کاهش هزینه‌ها می‌شود

تبلیغات بنری


مدیرکل دفتر پزشکی ایران و متمم وزارت بهداشت تاکید کرد: ادغام خدمات طب ایرانی در نظام سلامت می تواند باعث ارتقای سطح سلامت کشور و کاهش هزینه های نظام سلامت شود.

یورنا- بر اساس اعلام ویپدا، نفیسه حسینی با تبریک روز پزشک به ویژه پزشکیان ارائه دهنده خدمات طب ایرانی، بر حفظ و توسعه این میراث ارزشمند ایرانی تاکید کرد و گفت: طب ایرانی به عنوان عنصری از فرهنگ ایرانی اسلامی و تمدن با نگرش پیشگیرانه به سلامت مبتنی بر حفظ تعادل و تناسب اندام در بدن و ذهن است.

وی ادامه داد: طب ایرانی به جای تمرکز بر بیماری، به دنبال ایجاد تعادل و هماهنگی در همه عناصر جسم و روان است. کل نگر بودن طب ایرانی و رویکرد پیشگیرانه مبتنی بر اصول شش گانه حفظ سلامت از ویژگی های مهم طب ایرانی است که می تواند به ارتقای سلامت و کیفیت زندگی انسان کمک کند.

حسینی یکتا با اشاره به اسناد اولیه کشور؛ شامل دوازده بند سیاست های بهداشت عمومی که به معرفی، تبیین، ترویج و توسعه طب ایرانی اختصاص دارد. وی گفت: ادغام طب ایرانی در نظام سلامت می تواند یکی از توانمندی ها و توانمندی های نظام سلامت در کشور ما باشد و بر شاخص های بهداشتی و اقتصادی آن تاثیرگذار است.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت با بیان اینکه امروزه بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا در حال قانون گذاری برای استفاده از توانمندی های طب سنتی و مکمل هستند تا از این توانایی حداکثر استفاده را ببرند و سنتی و طب مکمل را ارائه کنند. وی افزود: خدمات پزشکی در کنار طب رایج، این توانایی را داریم که در ارائه خدمات طب سنتی و مکمل در دنیا پیشگام باشیم و از توانمندی های طب ایرانی بهره مند شویم. طب ایرانی را توسعه دهیم. صنعت گردشگری در تمامی کشورها به ویژه کشورهای همسایه در زمینه های مختلف آموزشی، پژوهشی و ارائه خدمات درمانی و خدماتی گسترش یافته است.

وی به برخی از اقدامات انجام شده اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 29 دانشکده بهداشت دولتی و 27 دانشکده بهداشت خصوصی در کشور فعالیت می کنند.

حسینی یکتا دانشکده های بهداشت آموزشی و پژوهشی دانشگاه های واسا، البرز، اصفهان و تبریز را از جمله دانشکده های بهداشتی دانست که در سال های اخیر افتتاح شده است و بسیاری از دانشکده های بهداشت دیگر نیز آماده افتتاح هستند.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و وابسته وزارت بهداشت همچنین با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص فواید طب سنتی و گیاهان دارویی و مشکلات پیش رو در راستای تحقق اسناد اولیه این حوزه، اظهار داشتند: وی تاکید کرد: اگرچه اکنون به نظر می رسد نسبت به سال های گذشته وضعیت بسیار بهتری داریم، اما لازم است قطار توسعه منطقی، روش شناختی و علمی طب سنتی با سرعت بیشتری و با موانع کمتری پیش رود.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با استفاده از تمامی ظرفیت های موجود، با رویکرد پیشگیری محور شاهد ارتقای سطح سلامت جامعه باشیم و در این راستا توجه به طب ایرانی به عنوان یکی از موارد ضروری است. توانمندی های بی نظیر ایران با رویکردی منطقی.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *