ادعای یک مقام اسرائیلی درباره جنگ با ایران – یورنا

تبلیغات بنری


به گزارش «یورنا» به نقل از خبرگزاری فارس، آکسیوس به نقل از یک مقام ارشد رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این رژیم قصد ندارد به انتقام موشکی ایران به گونه‌ای پاسخ دهد که به یک جنگ منطقه‌ای گسترده ختم شود. ایران.

این مقام اسرائیلی گفت: دولت بایدن می‌داند که ما یک کشور مستقل هستیم، اما ما می‌خواهیم نظر آنها را در نظر بگیریم، در این مورد تردیدی وجود ندارد.

وی افزود: اما این کار را به گونه ای انجام نمی دهیم که منجر به جنگ تمام عیار با ایران شود.

وب سایت اکسیوس به نقل از منابع آگاه آمریکایی نوشت که در هفته های اخیر، دولت جو بایدن از آنچه مقامات اسرائیلی درباره برنامه های نظامی و دیپلماتیک خود برای جنگ چند جبهه ای می گویند بسیار نامطمئن شده است.

به گزارش اکسیوس، این بی اعتمادی با برنامه ریزی اسرائیل برای پاسخ به حمله موشکی ایران در روز سه شنبه هفته گذشته تشدید شده است.

مقامات آمریکایی در گفت‌وگو با این رسانه‌ها گفتند که دولت بایدن مخالفتی با واکنش اسرائیل به حمله هفته گذشته ایران ندارد، اما خواستار پاسخگویی به پاسخ اسرائیل است.

یک مقام آمریکایی گفت: «اعتماد ما به اسرائیلی‌ها در حال حاضر به دلایل خوبی بسیار پایین است.

دو مقام آمریکایی به آکسیوس گفتند که جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، در تماس تلفنی با همتای اسرائیلی خود به او گفت که واشنگتن انتظار دارد تل آویو در مورد برنامه های خود در مورد ایران “باز و شفاف” باشد.

به گفته یک مقام آمریکایی، پیام سالیوان این بود که اگر ایالات متحده از برنامه های اسرائیل آگاه نباشد، نمی تواند به طور خودکار با اسرائیلی ها برای دفع موشک ها در حمله موشکی بعدی ایران همکاری کند.

طبیعتاً مقامات آمریکایی اذعان داشتند که فارغ از این مسائل، در صورت حمله مجدد ایران به اسرائیل، کمک های لازم را به طرف اسرائیلی خواهند کرد.

یکی دیگر از مقامات آمریکایی در مصاحبه با اکسیوس، رایزنی های مقامات آمریکایی و اسرائیلی در مورد ایران را سازنده توصیف کرد.

مقامات آمریکایی ادعا می کنند که دولت بایدن اخیراً چندین بار به دلیل عملیات نظامی یا اطلاعاتی اسرائیل غافلگیر شده است.

بر اساس این ادعا، در برخی موارد با آمریکا مشورتی صورت نگرفته یا اطلاع قبلی داده نشده است.

به عنوان مثال، آکسیوس مدعی است که اسرائیل به واشنگتن از عملیات خود برای ترور اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی حماس در تهران اطلاع نداده است.

با این حال، برخی از تحلیلگران مستقل این نوع گزارش های منتشر شده از سوی رسانه های آمریکایی و اسرائیلی را که به دنبال دامن زدن به اختلافات بین دو طرف است و می گویند که در کل موضوع بین واشنگتن و تل آویو تقسیم کار وجود دارد، رد کرده اند.

بر اساس این تحلیل، در این تقسیم کار، صهیونیست ها مسئولیت انجام اقدامات خرابکارانه، تهدید نظامی و توسل به نیروی نظامی را بر عهده دارند، در حالی که آمریکایی ها خود را از این گروه ها دور نگه داشتند و به عنوان «پلیس خوب» این گونه بود. وظیفه آنها دعوت از دیپلماسی و دعوت از آنها برای حضور در میز مذاکره است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه سه شنبه گذشته دو یادداشت حاکی از اجرای عملیات الصادق 2 در واکنش به ترور شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و دبیرکل حزب الله لبنان صادر کرد. شهید سید. حسن نصرالله و رهبران سپاه پاسداران اعلام کردند که 90 درصد تیرها با موفقیت به اهداف اصابت کرده است.

ایران از طریق سفارت سوئیس، حافظ منافع آمریکا، اعلام کرد که قصد ندارد به درگیری ادامه دهد، مگر اینکه طرف های مقابل واکنش نشان دهند.

پیش از آن، NBC به نقل از مقامات آمریکایی مدعی شد که دولت جو بایدن مستقیما از پاسخ احتمالی اسرائیل به پاسخ موشکی ایران حمایت نخواهد کرد.

سه مقام ارشد آمریکایی تأیید کردند که اگرچه دولت بایدن قصد دارد از “حق اسرائیل برای دفاع از خود” حمایت کند، اما این حمایت به صورت حمایت مستقیم از پاسخ احتمالی اسرائیل نخواهد بود.

NBC گزارش داد که دولت آمریکا با اعمال تحریم های جدید علیه ایران حمایت خود از اسرائیل را اعلام خواهد کرد.

این گزارش مدعی است که مقامات اسرائیلی هنوز جزئیات واکنش احتمالی خود به حمله هفته گذشته ایران را به مقامات کاخ سفید اطلاع نداده اند.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *