ادامه فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های موسمی تا روز جمعه

تبلیغات بنری


سازمان هواشناسی به دلیل فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری وزش بادهای موسمی با احتمال رگبار باران، رعد و برق، وزش باد نسبتاً شدید تا موقت و در برخی نقاط گرد و غبار هشدار داد.

یورنا – بنابر اعلام وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواشناسی کشور از یکشنبه 7 مرداد لغایت جمعه 11 شهریور ماه در پی فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری وزش بادهای موسمی با احتمال وقوع اخطار هواشناسی اعلام کرد. بارش باران و رعد و برق نسبتاً شدید همراه با وزش باد شدید موقتی و در برخی نقاط گرد و خاک.

این سامانه در روزهای مذکور حوزه های مختلفی را به شرح زیر پوشش خواهد داد:

یکشنبه: گیلان، مازندران، آذربایجان شرقی، شمال غربی آذربایجان، اردبیل مرکزی و جنوبی، ارتفاعات زنجان، قزوین، البرز و تهران، جنوب سیستان و بلوچستان، شمال هرمزگان، جنوب و جنوب غرب کرمان، کمربندی شرقی فارس و چهارمحال. استان بختیاری و بخش غرب اصفهان.

دوشنبه: گیلان، جنوب و مرکز اردبیل، ارتفاعات مازندران، شمال شرق آذربایجان شرقی، جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب غرب کرمان، شمال هرمزگان، جنوب و شرق بخش فارس و جنوب اصفهان.

سه شنبه: ارتفاعات مازندران، تهران، البرز، شمال شرق آذربایجان شرقی، نیمه جنوبی کرمان، فارس، شرق، غرب و شمال هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان.

چهارشنبه: نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، هرمزگان و فارس، نیمه جنوبی کرمان، نیمه شرقی کهکیلویه و بویار احمد و جنوب اصفهان.

پنجشنبه: جنوب سیستان و بلوچستان، نیمه جنوبی کرمان، هرمزگان، فارس، کهکیلویه و بویراحمد، شمال بوشهر، شرق خوزستان و غرب چهارمحال بختیاری.

جمعه: جنوب سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب و جنوب غربی کرمان، غرب پرس، کهگیلویه و بویراحمد، شرق خوزستان، چهارمحال بختیاری و جنوب مرکزی.

احتمال آبگرفتگی جاده های محلی، احتمال جاری شدن آب، رعد و برق، لغزش به ویژه در جاده ها و گردنه های کوهستانی، احتمال آسیب به سازه های موقت و خسارت احتمالی محصولات کشاورزی، وزش باد نسبتا شدید، در مناطق در معرض گرد و غبار، کاهش دید و هوای ضعیف کیفیت احتمال آسیب به تجهیزات شهری و غیر شهری اعم از سقوط تابلوها، تابلوها، داربست ها و سازه های موقت، احتمال سقوط اجسام از ارتفاعات و احتمال ریزش درختان و درختچه ها در اثر کارکرد این دستگاه وجود دارد. سیستم

در نتیجه نباید در حاشیه و نهرهای رودخانه ها و مسیل ها چادر زد و در فعالیت های طبیعت گردی و کوهنوردی به ویژه در بعدازظهر احتیاط کرد و از چرای دام و حرکت بادیه نشینان در حاشیه رودخانه ها و ارتفاعات خودداری کرد. مناطق اطمینان از استحکام سازه های موقت، لایروبی دهانه پل ها، کانال ها و کانال های آب، خودداری از محلول پاشی و محلول پاشی باغات و مزارع، انتقال محصول برداشت شده به مناطق سرپوشیده، دقت در عبور و مرور و عدم پارک خودروها در حاشیه نیمه -درختچه ساختمان های پیش ساخته و درختان قدیمی توصیه می شود.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *