اختصاص ۳ هزار میلیارد تومان در بودجه ۱۴۰۳ برای دستیاران پزشکی

تبلیغات بنری


معاون آموزشی وزارت بهداشت از تخصیص سه هزار میلیارد تومان اعتبار در بودجه سال جاری برای معاونت های پزشکی خبر داد.

یورنا به گزارش ویپدا، ابوالفضل باقری فرد در نشست دبیران شوراهای تخصصی و فوق تخصصی تقویت نقش دانشگاه ها، اساتید و گروه های آموزشی، اعضای شورا را دارای صلاحیت علمی و طرف مشورت خواند و گفت: : از آنجایی که معتقدیم افراد واجد شرایط باید با عضویت آموزشی در شوراها حضور داشته باشند و بهترین افراد در رشته خود باشند، از نظرات سازنده آنها در این سال ها برای تغییرات آموزشی استفاده کرده ایم.

وی کار گروهی را لازمه فعالیت در حوزه آموزش دانست و گفت: در ابتدای کار ما جایگاه کارگزار آموزش و پرورش نامناسب نبود اما در برخی زمینه ها نیاز به تغییرات اساسی و برخی قوانین و مقررات داشت. آیین نامه مشکلاتی را ایجاد کرد که خوشبختانه باعث شد آیین نامه تغییر کند و ما برای اجرای آن اصرار کردیم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه آزمون های مختلفی در طول سال برگزار می شود و سعی می شود در تقویم این آزمون ها تغییری ایجاد نشود، خاطرنشان کرد: کوچک ترین مشکلات در آزمون با چالش هایی مواجه می شود. اعضای هیئت مدیره نیز در انجام آزمایشات پایه و بالینی کمک زیادی کردند تا در این مدت هیچ گونه تقلب و تخلف سیستماتیک رخ ندهد.

باقری فرد از تقویت دانشگاه ها و تفویض برخی امور آموزشی به آنها قدردانی کرد. این تغییرات منجر به تشکیل هیأت های حاکمه جوان در دانشگاه ها می شود و امیدواریم روزی برسد که آزمون ترفیع سالانه در دانشگاه ها برگزار شود.

باقری فرد با بیان اینکه اصلاح فرآیندهای آموزشی امری طولانی است و آثار مثبت یا منفی آن در آینده مشخص خواهد شد، تصریح کرد: در سال های گذشته در حوزه های تخصصی و نیمه تخصصی کارهای خوبی انجام شده است مناطق محروم مناطق رشته جراحی قلب هر ساله با تعداد کمی از شرکت کنندگان مواجه می شود اما امسال تعداد خوبی از شرکت کنندگان شرکت کردند. بسیاری از کارهای آموزشی زمان بر است و نتایج آن در سال های آینده مشخص خواهد شد.

وی طراحی مصاحبه های ساختاریافته برای تکمیل توانمندی های رشته های تخصصی و نیمه تخصصی را نکته مثبتی دانست و گفت: تقریبا تمامی صندلی های فوق تخصصی از سال گذشته پر شده است. امسال برای اولین بار در سه فاز تکمیل ظرفیت کردیم و در فاز سوم توانستیم بین 50 تا 60 نیروی فوق تخصصی جذب کنیم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت افزود: در رشته های تخصصی از اعضای هیات رئیسه مشاوره گرفتیم و برای رشته های مورد نیاز در دانشگاه های مختلف بورسیه ایجاد کردیم. علاوه بر حقوق دستیار، افرادی که بورسیه می شوند، هزینه پزشک عمومی نیز دریافت می کنند و باید دو برابر معمول در این زمینه خدمت کنند.

وی با اشاره به اینکه حق الزحمه دستیاران از 2.5 میلیون تومان به 15 میلیون تومان تغییر کرده است، خاطرنشان کرد: اگرچه تعداد حق الزحمه ها زیاد نیست، اما تغییر بزرگی است. تغییرات در فرآیندهای عملیاتی اغلب دشوار است و ما تلاش زیادی برای اجرای این تغییرات انجام می دهیم. امسال برای اولین بار سه هزار میلیارد تومان در بودجه برای دستیاران در نظر گرفته شد. صرف نظر از میزان، شناخت دستیاران در بودجه دولتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

معاون وزیر آموزش و پرورش در وزارت بهداشت از اعضای شورا برای بهبود امور کمک خواست و تصریح کرد: از شما می خواهم کمک کنید حوزه های اصلی و مادری حفظ شود و اجازه ندهید تضعیف شود.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *