اختصاصی/ چرا معین «بی بی گل» را نخواند؛ افشای راز فلسطین ستیزی یک ترانه – یورنا

تبلیغات بنری


به گزارش سرویس فرهنگی یورنا. بر اساس اخبار منتشر شده، معین خواننده ایرانی در کنسرت اخیر خود در لس آنجلس از خواندن آهنگ بیبی گل خودداری کرد و به حاضران گفت این آهنگ ضد فلسطینی است.

برخی رسانه های داخلی نوشتند: البته این ادعا عجیب به نظر می رسد و مشخص نیست چقدر صحت دارد.

برای کشف یک راز کاوش کنید

معمای نهفته در این خبر، در مورد ارتباط این آهنگ با موضوع فلسطین و مقاومت، کنکاش را به تحقیق واداشت. آیا اصلا چنین خبری صحت دارد؟

پس از بررسی خبرنگار فرهنگی یورنا در بسیاری از صفحات و شبکه های مجازی، راز این امتناع فاش شد و مشخص شد که چرا معین در این شرایط آهنگ بیبی گل را نخوانده است.

نصرالله معین ظاهرا با تحلیل خودش از خواندن ترانه امتناع کرد و این اقدام او اقدام شایسته ای به نظر می رسید.

اما موضوع این آهنگ تنها مربوط به ضد فلسطینی ها نیست. که آن را آهنگ اصلی هیچ ربطی به احساسات ضد فلسطینی ندارد. اما به طور کلی امکان پذیر است بهره برداری سیاسی از این آهنگ توسط صهیونیست ها و حامیان آنها علیه کل مقاومت در فلسطین و لبنان به ویژه پس از ترور سید حسن نصرالله است.

داستان چیست؟

ماجرا از این قرار است که عبارت «بی بی» در میان صهیونیست ها، لقب بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم غاصب است که دستور ترورهای اخیر را برای خروج از بن بست سیاسی و ادامه حضور خود در قدرت صادر کرد.

اختصاصی/چرا معین نخواند؟

اما این قسمت اول داستان است. قسمت دوم داستان این است که پس از شهادت سید حسن نصرالله طنزپرداز سلطنتی در کلیپی خشم خود را از جنبش ضد صهیونیستی با خواندن آهنگ بی بی گل در ستایش جنایت نتانیاهو نشان داد. پس از آن کلیپ دیگری با استفاده از تصاویر شهید سید حسن و بنیامین نتانیاهو و با استفاده از تصاویر سید حسن نصرالله فیلمبرداری شد که ترانه را از زبان این شهید خطاب به بی بی یا بنیامین نتانیاهو روایت می کند. بیبی غول چرا منو کشتی بیبی غول… نگذاشتی زنده بمونم بیبی غول چرا عاشقم نشدی بیبی غول.

حقیقت این است که معین برای جلوگیری از ادامه بهره برداری از این آهنگ در پوشش رژیم غاصب و علیه ملتی که در جبهه مقابل صهیونیسم شناخته می شود، از اجرای این آهنگ خودداری کرد.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *