احتمال اختلال در فعالیت سکو‌های نفتی در پی ارتفاع امواج خلیج فارس

تبلیغات بنری


سازمان هواشناسی با توجه به افزایش سرعت باد و موج بلند دریا در خلیج فارس و احتمال اختلال در تردد و فعالیت های دریایی به ویژه تردد کشتی های سبک، قایق های ماهیگیری و سکوهای نفتی هشدار زرد دریایی صادر کرد.

یورنا – بنابر اعلام وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواشناسی در پی افزایش سرعت باد و افزایش امواج دریا در خلیج فارس در روزهای دوشنبه 4 تا چهارشنبه 6 تیرماه اخطار زرد هواشناسی دریایی را صادر کرد.

از خطرات این پدیده جوی می توان به افزایش حداکثر سرعت باد در محدوده 24 گره دریایی و افزایش حداکثر ارتفاع موج تا 1.5 متر اشاره کرد.

این سامانه در نواحی ساحلی و دریایی استان هرمزگان، تنگه هرمز، غرب دریای عمان، خلیج عربی و مناطق ساحلی و دریایی استان های خوزستان و بوشهر فعالیت خواهد کرد.

با توجه به فعالیت این سامانه، احتمال غرق شدن شناگران، پاره شدن تورهای ماهیگیری، آسیب رساندن به قفس پرورش ماهی، اختلال در تردد و فعالیت دریایی به ویژه حرکت کشتی های سبک و قایق های ماهیگیری و سبک و اختلال در مسیریابی وجود دارد. فعالیت سکوی نفتی

در نتیجه ممنوعیت شنا، ممنوعیت فعالیت‌های تفریحی و ماهیگیری، محدود کردن حرکت شناورهای سبک و انجام اقدامات لازم برای فعالیت‌های ساحلی و دریایی و همچنین سکوهای نفتی توصیه می‌شود.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *