اجرای طرح نهضت ملی مسکن در دولت جدید باید ادامه یابد

تبلیغات بنری


گفتگو

رئیس سازمان و شوراهای کشور به اهمیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در دولت چهاردهم اشاره کرد و گفت: طرح نهضت ملی مسکن در دولت جدید نیز باید دنبال شود.

محمد صالح جوکر، رئیس کمیته امور داخلی و شوراهای شورای اسلامی کشور گفت و گو با میزانوی در خصوص برنامه ها و اولویت های دولت چهاردهم در حوزه مسکن گفت: طرح نهضت ملی مسکن از دولت سیزدهم آغاز شد و بیش از 2.5 میلیون نفر ثبت نام کرده است.

وی با اشاره به اینکه در قانون جهش تولید مسکن مصوب مجلس، زمین به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می گیرد، گفت: با تغییر دولت ها قطعا تغییری در این نوع مسکن ها ایجاد نمی شود. در دولت چهاردهم هم باید سیاست ها، قوانین و طرح نهضت ملی مسکن رعایت شود.

این نماینده مجلس یازدهم گفت: طبق قانون مجلس 4 میلیون واحد مسکونی باید ظرف 4 سال ساخته شود و در این راستا نیز صندوق توسعه ملی مسکن تشکیل شد و مقرر شد زمین ها برای تحویل به مردم آزاد شود. در دستور کار قرار دارد.

به گفته جوکار، مسلم است که دولت چهاردهم به همین مسیر و با سرعت بیشتری ادامه خواهد داد چرا که یکی از مهم ترین مشکلاتی که امروز جوانان ما با آن مواجه هستند، مشکل تامین مسکن است.

رئیس سازمان امور داخلی کشور و شوراها گفت: با رونق بخش مسکن، گشایش های خوبی از بعد اقتصادی در کشور ایجاد می شود و با توجه به رکود اقتصادی و تورم حاکم بر کشور، برای خروج از این وضعیت. رونق معاملات بازار مسکن یکی از راه های رونق اقتصادی است.

این نماینده شورای اسلامی با بیان اینکه در برنامه هفتم توسعه باید دو دهم درصد به بافت مسکونی در کشور اضافه شود، گفت: راه حل این افزایش مساحت در کشور آزادسازی زمین و واگذاری است. زمین رایگان به مردم برای ساخت مسکن.

جوکار تاکید کرد: از سوی دیگر برای تحقق نهضت ملی مسکن به مشارکت بالای مردم نیاز است چرا که دولت به تنهایی نمی تواند ساخت مسکن را برعهده بگیرد و در این حوزه با مشکلات زیادی مواجه است.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *