آیا مناظره ترامپ و هریس برگزار می‌شود؟/ بهانه‌تراشی کارزار دموکرات‌ها و بدبینی نماینده جمهوری‌خواهان به شبکه میزبان

تبلیغات بنری


بخش بزرگی از مردم آمریکا تصمیم خود را در مورد انتخابات ریاست جمهوری 2024 گرفته اند، اما تنها چند هزار رای می تواند سرنوشت این رقابت را تعیین کند. بنابراین شکست نخوردن در مناظره های انتخاباتی بسیار مهم است.

یورنا آیا دور دوم نبرد بین دونالد ترامپ و رقیب جایگزین دموکرات، کامالا هریس، برگزار خواهد شد؟ این مهم ترین سوال پیش روی رسانه های پوشش دهنده انتخابات آمریکاست.

آخرین جزئیات اختلاف بین کمپین ترامپ و هریس نشان می دهد که احتمال برگزاری مناظره در 10 سپتامبر را کاهش می دهد.

اولین مناظره ترامپ و هریس در شبکه ABC کمتر از دو هفته باقی مانده است، اما دو کمپین هنوز در مورد چندین موضوع از جمله قطع کردن یا عدم قطع میکروفون یا نشستن یا ایستادن و یادداشت برداری در حین رویارویی به توافق نرسیده اند.

جالب اینجاست که ترامپ در مناظره 27 ژوئن در CNN با اکثر درخواست های کمپین بایدن موافقت کرد. تیم دموکرات خواستار عدم حضور حضار، خاموش شدن میکروفن در زمانی که نوبت به بازیگر نمی رسد و در CNN برگزار می شود. تنها درخواستی که ترامپ با آن موافقت نکرد این بود که بنشیند، چیزی که اگر دموکرات‌ها به راه خود برسند ممکن است اتفاق بیفتد آنها از تضعیف بیشتر بایدن جلوگیری می کردند.

کمپین ترامپ و بایدن همچنین در مورد نحوه برگزاری مناظره ABC به توافق رسیدند، اما تیم کامالا هریس می‌گوید این توافق‌ها با تیم قبلی بوده و اکنون باید با تیم جدید به توافق جدیدی برسند.

سخنگوی ستاد انتخاباتی هریس به پولیتیکو گفت: «ما به ABC و دیگر شبکه‌های مناظره گفته‌ایم که میکروفون‌های بازیگران باید در طول کل برنامه روشن باشند، همانطور که مشخص است، مدیران ستاد انتخاباتی ترامپ نمی‌خواستند میکروفون‌ها برای کل پخش مناظره روشن باشد آنها معتقدند نماینده خود “او نمی تواند 90 دقیقه خود را کنترل کند و مانند کسی که شایسته ریاست جمهوری او است رفتار می کند. ما معتقدیم که آنها حتی به رئیس خود نگفته اند که برای این پرونده درخواست می کنند.”

تیم کامالا هریس معتقد است که می توانند خون ترامپ را در جریان مناظره بجوشانند تا زمانی که او کنترل خود را از دست بدهد و حرف های نامناسبی بزند.

البته دلیل دیگری هم برای این درخواست وجود دارد و آن عملکرد ترامپ در مناظره های 2016 و 2020 با هیلاری کلینتون و بایدن است. در این دو رقابت، نماینده محافظه کار در برخی موارد در میان سخنان رقبای خود پرید که به قیمت انتخابات 2020 تمام شد، زمانی که ترامپ برای چندمین بار حرف بایدن را قطع کرد، بایدن به او گفت:خفه میشی؟ من دارم حرف میزنم

کمپین هریس به دنبال بازسازی این لحظه در نبرد 2024 است. کامالا هریس همچنین می‌خواهد چیزی در مورد ترامپ بگوید که می‌داند باعث عصبانیت نماینده راست‌گرای کنگره می‌شود، و وقتی ترامپ حرف مخالف خود را قطع می‌کند، هریس با لحنی «توانمندسازی زنان» می‌گوید:الان دارم حرف میزنم.

اما در طرف دیگر رینگ، تیم ترامپ می‌خواهد که مناظره ABC طبق قوانین CNN انجام شود.

جیسون میلر، مشاور ارشد کمپین ترامپ به پولیتیکو گفت: «این بازی ها را متوقف کنید. ما با همان قوانینی موافقت کردیم که مناظره CNN برای مناظره ABC دنبال کرد. تیم هریس خواسته است بنشیند و یادداشت ها و بخشی را که به بیانیه افتتاحیه اختصاص دارد بیاورد. اگر هریس آنقدر باهوش نیست که به خاطر بیاورد مدیران کمپین او چه می خواهند بگوید، این مشکل خودشان است. این مسائل در کمپین هریس رایج شده است. آنها با هریس مصاحبه نخواهند کرد، با او کنفرانس مطبوعاتی نخواهند گذاشت و اکنون از او می خواهند که یک برگه تقلب برای مناظره با رئیس جمهور ترامپ بیاورد. من فکر می کنم آنها به دنبال بهانه ای هستند تا با ترامپ مناظره نکنند.»

با این حال، تیم هریس تمام اظهارات اخیر در مورد درخواست برای نشستن و آوردن دفترچه را به طور کامل رد کرد.

تنش بین ترامپ و شبکه های خبری مهم

از سوی دیگر ترامپ از مجریان سیاسی شبکه ABC راضی نیست. او با اکثر رسانه های بزرگ از جمله این شبکه عنوان اخبار جعلی را داد و نام مستعار ویژه ای برای مجریان ABC ایجاد کرد. ترامپ با تغییر چند حرف از نام خانوادگی مجری اصلی این شبکه، او را فاحشه خواند و جورج استفانوپولوس را در پستی که اخیراً منتشر کرد، در حقیقت اجتماعی نامید. یکی از نمایندگان جمهوری خواه، دیگر پخش کننده های این شبکه را «نفرت انگیز» توصیف کرد و گفت که آنها «یک مشت ضد ترامپ» هستند.

ترامپ در ادامه این پست نوشت: آیا دانا برزیل دوباره از نماینده مارکسیست (کامیلا هریس) سوال خواهد کرد، همانطور که از هیلاری کلینتون فاسد سوال کرد؟ (برای فریب دادن او)… چرا هریس حاضر به مناظره در شبکه های دیگر، حتی CNN نشد؟ منتظر اخبار جدید باشید!!!

اگرچه ترامپ در نبردهای 2016 و 2020 مخالف قطع میکروفن بود، اما وقتی دید که در آخرین مناظره بایدن به نفع او تمام شد و به سمت دموکرات‌های قدیمی شلیک کرد، نمی‌خواست حرف مخالف خود را قطع کند. . .

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *