آنچه رئیس جمهور درباره آموزش و درمان گفت؛ از لزوم بازنگری در کنکور تا تاکید بر پزشک خانواده و نظام ارجاع

تبلیغات بنری


رئیس جمهور در اولین گفت و گوی تلویزیونی خود از بازنگری اساسی در کنکور بر اساس انصاف خبر داد و گفت: باید در شرایط مساوی از نظر معلمی، محیطی و امکانات، رقابت وجود داشته باشد.

یورنا – مسعود پزشکیان در بخشی از اولین مصاحبه تلویزیونی اووی با اشاره به جلسه شب گذشته با مدیریت و سازماندهی برنامه گفت: در این جلسه که با محوریت عدالت و رفع عقب ماندگی کشور در عرصه های مختلف برگزار شد، بر عدالت جنسیتی و عدالت قومی و منطقه ای تاکید شد. عدالت

چهاردهمین نخست وزیر ادامه داد: در حوزه بهداشت و درمان، پزشک خانواده و نظام ارجاع ساختاری عادلانه است که باید محقق شود.

وی افزود: اگر این ساختار اجرایی شود، از سیستان و بلوچستان گرفته تا کردستان و خوزستان همه همان خدماتی را دریافت می کنند که مردم شمال تهران دریافت می کنند.

مدیکیان در بخشی دیگر از اظهارات خود به عدالت آموزشی اشاره کرد و گفت: ما در آموزش و پرورش مشکلات زیادی داریم که فرزندی که پول و دانش ندارد در مدرسه ای درس بخواند که ممکن است تحصیلاتش خوب نباشد.

رئیس جمهور با انتقاد از نابرابری در آموزش و پرورش گفت: همه مدارس باید استانداردهای قابل قبولی داشته باشند. این غیرقابل قبول است که اکثر داوطلبانی که به دانشگاه می روند افراد و خانواده هایی باشند که فرزندانشان به مدارس خصوصی، خصوصی و غیره می روند.

این پزشک درباره احتمال تغییر شرایط کنکور نیز گفت: این موضوع را باید در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح کنیم. آیا انصاف است کسانی که در روستا درس می خوانند با کسانی که می خواهند در شمال تهران تحصیل کنند رقابت کنند؟

رئیس جمهور بازنگری اساسی در کنکور بر اساس انصاف را یکی از ضروریات نظام آموزشی کشور عنوان کرد و ادامه داد: باید استانداردی را تعیین کنیم که رقابت عادلانه باشد. باید فرصت هایی برای رقابت منصفانه وجود داشته باشد. ما باید اطمینان حاصل کنیم که رقابت در شرایط برابر از نظر معلمان، محیط و امکانات وجود دارد.

رئیس جمهور گفت: تنها مشکل ما در ایران این است که حضرت علی (علیه السلام) را دوست داریم اما به نصایح ایشان عمل نمی کنیم و گاهی با راهی که به ما نشان دادند بیگانه هستیم.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *