آغوش خانواده امن‌ترین جا برای کودکان است

تبلیغات بنری


نقاشی پرتره داریوش فضیایی (عموبورنگ) اثر رعنا نیرومند با حضور جمعی از کودکان ارائه شد.

یورنا عصر روز جمعه 10 تیرماه در نشستی صمیمی و پرنشاط که با حضور داریوش فضیایی (عموبورنگ) و جمعی از کودکان و خانواده هایشان برگزار شد، پرتره ای از این مجری و برنامه ساز ترسیم شد که فضای کودک توسط این برنامه ترسیم شده است. از رعنا نیرومند رونمایی شد و این اثر به وی اهدا شد.

در این مراسم که در هتل پارسیان آزادی برگزار شد، فازیایی به طور غیرمنتظره به همراه امیرمحمد متقیان به جمع این کودکان پیوست و این اقدام شگفت انگیز با استقبال و خوشحالی فراوانی همراه شد. «عموبورنگ» به ارائه فعالانه و به سبک برنامه های پرمخاطب خود در سال های اخیر ادامه داد و رنگ و فضایی کاملاً متفاوت و فضایی سرشار از شادی و خنده را به این گروه از کودکان بخشید.

بچه ها با عمو بورنگ خوش می گذرانند
هیجان و شادی بچه ها از دیدن مجری مورد علاقه شان به حدی بود که صحبت های کلی یا ناقص می ماند یا تبدیل به گفتگوی تک به تک او و مخاطبانش می شد. امبورنگ با این سبک تعاملی و محاوره ای نیز بسیار آشنا بود و بیش از دو دهه از آن در برنامه های نمایشی ترکیبی خود در تلویزیون و ایجاد لحظات شاد برای کودکان استفاده کرده بود.

خواندن قطعات موسیقی فراموش نشدنی از برنامه های عموپورنگ، برگزاری مسابقه با حضور کودکان، کشیدن شستان و نمایش و صحبت در مورد نقاشی های اهدایی کودکان در سالن برای عموپورنگ از دیگر فعالیت های این برنامه بود.

همچنین در بین قسمت های مختلف برنامه، وی به همراه امیر محمد، سفره پشت میز به جمع کودکان و نوجوانان حاضر در این برنامه رفتند و با اهدای گل و هدایایی به گفتگو با آنها نشستند.

سپس در میان شادی و تشویق حاضران در سالن، عمو بورنگ اشاره کرد که دوست دارد بچه ها علاوه بر کلی شادی و خنده و بازی هایی که انجام می دهند، دقایقی به حرف های او گوش کنند و گفت: : می خواهم این حرف ها به یادگار بماند و فراموش نشود. امن ترین مکان برای همه ما خانواده است. از آنجایی که خاطرات هر فرد در ذهن او شکل می گیرد، تمام اتفاقات زیبا برای پدر و مادرش رخ می دهد.

این مجری گفت: زمانی که من در سن شما بودم، پدر و مادرم همیشه نکات مهمی را به من یادآوری می کردند. اولین مورد این است که از ابزارهایی که دارید قدردانی کنید و از آنها مراقبت کنید. ثانیاً کارهایی را که به خودتان مربوط است و خودتان توانایی انجام آن را دارید در خانه انجام دهید و آنها را به عهده دیگران قرار ندهید. سوم: همیشه در برخورد با اطرافیانتان مهربان و مؤدب باشید و در نهایت راه درست را بخوانید.

چیزی را از پدر و مادرتان پنهان نکنید

آموبورنگ گفت: همیشه به یاد داشته باشید که اگر مشکل یا سوالی دارید، باید با والدین خود صحبت کنید. حتی اگر اشتباهی مرتکب شده اید یا باعث اتفاق بدی شده اید، از گفتن آنها نترسید. چیزی را از پدر و مادرتان پنهان نکنید. وقتی بچه بودم گاهی به طور اتفاقی وسایل خانه را خراب می کردم یا بشقاب یا فنجانی از دستم می افتاد و می شکست و بلافاصله به مادرم می گفتم. با اینکه ناراحت بودم، چیزی را از آنها پنهان نکردم. زیرا والدین واقعاً فرزندان را از ته دل دوست دارند و خوشبختی آنها را می خواهند. اولین و بهترین راهنمای ما در زندگی والدین ما هستند و معلمان بعدی در مدرسه نیز می توانند در این نقش نقش داشته باشند.

وی افزود: در کودکی هر زمان که فرصت می شد دست مادرم را می بوسیدم یا او را در آغوش می گرفتم و هنوز هم این عادت خوب را حفظ کرده ام. بعد از خوردن غذا همیشه از مادرم تشکر می کردم و به او می گفتم چه غذای خوشمزه ای درست کرده است. پدرم به رحمت خدا از دنیا رفت و وقتی از سر کار می آمد به او سلام می کردم و خسته نمی شدم. اگر چیزی می خواستم به آنها فشار نمی آوردم. به پدرم نگفتم که می خواهم وقتی خسته است بگذارم استراحت کند.

فضیلی به کودکان و نوجوانان حاضر در سالن گفت: حالا که با من از آرزوهایتان صحبت کردید، متوجه شدم خیلی ها می خواهند پولدار شوند. بله، ثروتمند شدن خوب است، اما چگونگی ثروتمند شدن شما نیز مهم است. این انتخاب های درست است که موفقیت را برای شما به ارمغان می آورد. بخشی از این موفقیت به پول بستگی دارد. از این به بعد در این سن و سال نباید به فکر درآمدزایی باشید. شما کودک هستید و باید از کودکی، بازی با دوستان، خندیدن و تفریح ​​لذت ببرید.

توصیه های کلی برای فضای مجازی
وی افزود: درخواست دیگری هم دارم و آن این است که زیاد وارد بازی های موبایلی و فضای مجازی نشوید. من مخالف این بازی ها نیستم اما زیاده روی در استفاده از تلفن همراه چشمان شما را ضعیف می کند، خواب شما را مختل می کند و در طول روز احساس خستگی و کسالت می کند. بچه که بودیم اوقات فراغت خود را با نقاشی، کاردستی، بازی فکری و بازی های دسته جمعی پر می کردیم که بسیار سرگرم کننده بود. اگر آموپورنگ را دوست دارید قول بدهید از این به بعد حداکثر یک ساعت در روز از بازی های موبایل استفاده کنید نه یکباره.
وی افزود: فرزندان عزیزم می دانم که شما بیش از دیگران به پدر و مادر خود نزدیک هستید، اما هرگز بدون اجازه آنها از تلفن همراه آنها استفاده نکنید، چه پدر و مادر و چه اعضای خانواده و دوستان. حتما بهشون بگید برخی از کودکان بدون اجازه به تلفن والدین خود دسترسی دارند. این خیلی بد است.

پس از پذیرایی از مهمانان کوچک این برنامه نوبت به رونمایی از پرتره عمو بورنگ می رسد. این تابلوی رنگارنگ رنگ روغن توسط رعنا نیرومند بر روی بوم در ابعاد 80*80 سانتی متر و با حضور عمو بورنگ، امیر محمد و خالق این اثر رونمایی شد. این مراسم با تشویق و حمایت از کودکان حاضر در این مراسم همراه بود.

تصویری از چهره خندان صدا و سیما
رعنا نیرومند که در مدت یک ماه این اثر را نقاشی کرده و برگزارکننده این مهمانی نیز بوده است، ضمن تشکر از حضور فوزیه و همه مهمانان در این مهمانی گفت: آمبورنگ شخصیتی ماندگار و محبوب در بین کودکان است. او فردی است که بهترین سال های عمر خود را سپری کرده است که سرمایه بزرگی برای سعادت و تحصیل فرزندانش محسوب می شود.

وی افزود: من داروساز هستم و داروخانه دارم. اما من از کودکی به نقاشی علاقه داشتم. مدتی به دلیل ادامه تحصیل و سپس مشغول شدن به کار، فعالیت هنری خود را کاهش دادم. در دوران کرونا این فرصت را داشتم که زمان بیشتری را به این رشته اختصاص دهم و حتی گواهینامه های فنی بین المللی را نیز گرفتم. و حتی در حال حاضر، خوشحالم که خداوند به من کمک کرد تا از این هنر به عنوان یک ادای احترام ساده به یک شخصیت و فرهنگ ساز بزرگ استفاده کنم. ساخت این اثر بر اساس تصویر عموپورنگ خندان و بشاش حدود یک ماه به طول انجامید و این روز با بچه هایی که همیشه برنامه های عموپورنگ را تماشا می کردند به او اختصاص دارد.

فرزای در قدردانی از خالق این اثر گفت: این تابلو قطعا هدیه ارزشمندی برای من است و از خانم نیرومند، همسرش و گروهی که به برگزاری این جشن ادامه دادند صمیمانه تشکر می کنم. اما مهمتر از این هدیه بودن در جمع فرزندان مهربان و دلسوزتان است. من مطمئن هستم که آینده خوب و روشنی در انتظار شماست، به شرط اینکه تلاش کنید. به خانواده خود اعتماد و احترام بگذارید و از مشکلات پیش رو نترسید.

امیر محمد متقیان در سخنانی کوتاه گفت: امروز با شما و عموبورنگ خوش گذشت. از بودن در کنار بچه های باهوش، مودب و هنرمند لذت بردم که به من انرژی مثبت دادند. همکاری با عمو بورنگ در کودکی فرصت و افتخار بزرگی برای من بود و امیدوارم خداوند توفیق دهد که این همکاری ادامه داشته باشد.

در پایان این مراسم کودکان و نوجوانان حاضر در این مراسم به همراه خانواده خود با عموبورنگ عکس یادگاری گرفتند.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *