آغاز هماهنگی‌های لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات با مشارکت حجاج ایرانی در عربستان

تبلیغات بنری


سرکنسول ایران در جده توضیح داد که هماهنگی های لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات با کشور و کشور میزبان آغاز شده است.

یورنا – به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و حج، در جلسه شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج در مکه مکرمه که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حججی برگزار شد. مسلمین آقای عبدالفتاح نواب، نماینده و فقیه در امور حج و حج در مکه; حسن زرنگار گزارشی از نحوه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و میزان آرای کسب شده از حجاج و کارگزاران و نمایندگان ارائه کرد و افزود: با توجه به حضور حدود 30 هزار زائر در مکه و مدینه در روز جمعه آینده، هماهنگی های لازم انجام خواهد شد. برای برگزاری دومین انتخابات صورت گرفت. دور انتخابات در داخل کشور و کشور میزبان آغاز شده است.

در این دیدار رهبر حجاج ایرانی با اشاره به بازدید از هتل های محل اسکان زائران و برخی گلایه هایی که مطرح می کنند، خاطرنشان کرد: زائران پس از ادای فریضه حج در شبه جزیره عربستان تا بازگشت به کشور باقی می مانند. وی از کارگزار حج و عمره سازمان حج و عمره در خصوص اطلاعات لازم نیز جلسات توجیهی با مدیران گروه ها و کاروان ها برگزار می کند.
وی گفت: از راهکارهای مناسب برای کسب آرامش بیشتر زائر استفاده کنید و اولویت باید رضایت زائر باشد.

آقای عباس الحسینی رئیس سازمان حج و عمره نیز بر لزوم حضور مدیر و عوامل با همراهی روحانیون حاضر در کاروان و تعیین برنامه های ویژه برای زائران تاکید کرد تا اوقات فراغت آنان باشد. به درستی پر شده است.

در ادامه این نشست، غلامرضا رضایی به ارائه گزارشی از وضعیت زائران و برنامه های آنان در مکه و مدینه پرداخت : تا صبح امروز حدود 37 درصد از زائران ایرانی عربستان را ترک کرده اند.
معاون حج و عتف سازمان حج و عمره تعداد زائران مستقر در هتل های مکه و مدینه منوره تا پایان شب گذشته به 53 هزار و 596 زائر رسید.

گزارش ایمان شمسایی معاون اداری و توسعه منابع سازمان حج و عمره از سلسله نشست های ارزیابی عملکرد و رضایتمندی فعالیت های ادارات مختلف از دیگر بخش های این جلسه بود. معاون سازمان حج و عمره به تشریح قراردادهای منعقده با شرکت‌های سعودی برای ارائه خدمات در ایام حج و مقایسه آن با سال‌ها، بر لزوم فعالیت‌های موثرتر در بخش‌های اطلاع‌رسانی، توجیهی و تربیتی زائران و کارگزاران تاکید کرد.

در خاتمه این جلسه سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و عمره وابسته به جمعیت هلال احمر با بیان اینکه تعداد مراجعات به مراکز درمانی، مطب های مجتمع و کلینیک ها همچنان زیاد است، گفت: 34 مورد و 19 مورد مراجعه وجود دارد. و 4 نفر به ترتیب در بیمارستان هلال احمر مکه مکرمه و همچنین بیمار در بیمارستان های عربستان در مکه و مدینه حضور دارد.

رهبر حجاج ایرانی همچنین به اقامت زائران در بیمارستان به عنوان مهمان خانه خدا اشاره کرد و گفت: کادر درمانی باید به تلاش خود برای ارائه خدمات به زائران ادامه دهند و پزشکان نیز توصیه های لازم را به زائران ارائه دهند. حفظ سلامت و حفاظت از آنها .

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *