آستانه قزاقستان میزبان کنگره جهانی کتابداری و اطلاع‌رسانی ۲۰۲۵

تبلیغات بنری


به گفته رئیس ایفلا، با تصمیم هیئت مدیره این فدراسیون، کنگره جهانی کتابداری و اطلاع رسانی 2025 در آستانه پایتخت قزاقستان برگزار می شود.

یورنا – پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور در پیام تیرماه خود به اعضا در خصوص تصمیم هیات مدیره این فدراسیون مبنی بر برگزاری کنفرانس جهانی کتابداری و اطلاع رسانی در سال. 2025، از 18 تا 25 اوت (27 اوت تا 3 سپتامبر 1404 هجری قمری) در آستانه، پایتخت جمهوری قزاقستان.

ویکی مک دونالد، رئیس ایفلا در این نامه تاکید کرد: به نظر من رفتن به آستانه راهی عالی برای کمک به کتابخانه های بین المللی در بخش جدیدی از جهان برای ایفلا خواهد بود.

گلگان ارژانوا، رئیس اتحادیه کتابخانه های دانشگاهی جمهوری قزاقستان نیز هدف از برگزاری این کنفرانس را ارتقای سطح حرفه ای کتابداران محلی و نحوه تلقی از حرفه کتابداری در جامعه اعلام کرد با همکاری کتابخانه های حرفه ای و جوامع اطلاعاتی در قزاقستان و آسیای مرکزی مشارکت ما را در صحنه بین المللی تقویت کنیم. و البته، شرکت کنندگان خارجی می توانند با تاریخ جذاب، سنت های فرهنگی و سیاست منطقه ما آشنا شوند.

لازم به ذکر است که این اولین رویداد بزرگ ایفلا است که در آسیای مرکزی برگزار می شود. پیش از این قرار بود کنفرانس 2024 در دبی امارات متحده عربی برگزار شود، اما کنفرانس امسال به دلیل اعتراض برخی اعضا به مسائل شبه حقوق بشری لغو شد. به دنبال این تصمیم، یک “جلسه اطلاعاتی آینده ایفلا” قرار است از 30 سپتامبر تا 3 اکتبر (9 سپتامبر تا 12 اکتبر 1403) در بریزبن، استرالیا برگزار شود.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *