آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در سلامت کامل برگزار شد/اقدامات شبکه‌های کلاهبرداری و سوداگری کنکور خنثی شد

تبلیغات بنری


رئیس سازمان سنجش و ارزشیابی نظام آموزشی کشور تایید کرد: با رویه های تعیین شده شبکه های تقلب و تقلب خنثی شد و آزمون سراسری 1403 در تمامی گروه های آزمایشی با ایمنی و سلامت کامل برگزار شد.

یورنا- به گزارش روابط عمومی سازمان سنجش و ارزشیابی نظام آموزشی کشور، دکتر عبدالرسول پورعباس در پیامی با تسلیت ایام شهادت شهدا و همرزمان باصفا با اشاره به برگزاری این مراسم، یک نشست سراسری و گفت: آزمون سراسری سال 1403 با تلاش و همکاری دستگاه های اجرایی و انتظامی، با وجود گرمای بی سابقه در سراسر کشور، برگزار شد با استانداری ها و وزارت نیرو مشکلی برای برگزاری آزمون وجود نداشت.

همانطور که رئیس سازمان ملی ارزشیابی و ارزشیابی نظام آموزشی کشور درباره آمادگی برای حفاظت از آزمون سراسری گفت: با تشریفات و نظارت پلیس فدرال مناطق قبیله ای، تعدادی از سرکردگان گروه ها و کانال های مدعی کلاهبرداری پیش از این دستگیر شدند. آزمون سراسری برگزار شد و تعدادی نیز دستگیر شدند که در ابتدای امتحان با استفاده از ابزار مخفی اقدام به گرفتن عکس از دفترچه سوالات کردند، بلافاصله شناسایی و دستگیر شدند و اقداماتی برای خنثی سازی انجام شد. این شبکه ها

وی افزود: در آزمون سراسری 1403 از نسل سوم دستگاه های تشخیص به ویژه در گروه آزمایشی علوم تجربی استفاده شد که صبح روز جمعه برگزار شد و با توجه به زمان کم هزاران پرسش و پاسخ پیش بینی می شد. پاسخنامه های زیادی در اختیار داوطلبان قرار گرفت و امکان هرگونه تقلب در این آزمون عملا ممنوع بود.

دکتر پورعباس در خصوص ردیابی متخلفان گفت: متاسفانه تعداد کمی از داوطلبان علیرغم تمامی اخطارهای قبلی که تحت کنترل کامل پلیس مناطق عشایری فدرال بود و حتی مبالغ پول و دیجیتال اقدام به خرید ابزار و تجهیزات تقلبی کردند. ارزهایی که پرداخت کرده بودند نیز شناسایی و شماره صندلی آنها شناسایی شد و خوشبختانه تعداد زیادی از آنها از اقدامات خود منصرف شدند و تعدادی نیز که قصد استفاده از ابزارهای مذکور را داشتند شناسایی و دستگیر شدند.

رئیس سازمان سنجش و سنجش نظام آموزشی کشور در پایان تصریح کرد: گزارش اولیه حاوی نمرات اولیه و نتایج آزمون ویژه متقاضیان نوبت دوم آزمون سراسری هفته گذشته اعلام می شود. گزارش نهایی و ضوابط عملکرد نوبت آزمون سراسری 1403 و 1402 به همراه دفترچه راهنمای انتخاب رشته و برنامه انتخاب رشته مجازی در دهه اول شهریورماه منتشر می شود و نتایج نهایی آزمون سراسری 1403 در مهر منتشر می شود.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *