آرای مجمع انتخاباتی فدراسیون شطرنج آب رفت؟/ انتشار قوانین جدید در انتخابات دوومیدانی!

تبلیغات بنری


یک گزارش

در حالی که پیش از این اعلام شده بود که هر باشگاه لیگ برتری در انتخابات فدراسیون شطرنج دو رای دارد، اما در بخش مردان و زنان این قانون تغییر کرده و اکنون هر باشگاهی تنها می تواند یک رای بدهد.

یورنا مجمع انتخاباتی فدراسیون دوومیدانی روز گذشته با حضور مدیران وزارت ورزش و جوانان برگزار شد و حواشی آن متاثر از سایر رشته های ورزشی از جمله شطرنج، تیراندازی، پیشکسوتان و فدراسیون های توانبخشی بود.

در حال حاضر اختلاف نظر بین فدراسیون ها و اعضای آنها افزایش یافته و مشخص نیست آیین نامه داخلی در چه جزئیاتی تغییر کرده است.

ابتدا اتحادیه تیرقمان متن سخنرانی را منتشر کرد سید محمد شرفین اصبغیانمعاون وزیر ورزش و جوانان در مجمع دوومیدانی خطاب به پیشکسوتان و فدراسیون توانمند اعلام موضع کرد و دوومیدانی را تقریبا بخشی از رشته خود می داند.

در ادامه این مجمع و با توجه به تغییرات جدیدی که در وزارت ورزش رخ داده است، مسئولان این وزارتخانه اعلام کردند که بسیاری از فدراسیون ها از آنها خوششان نیامده است و باید دوباره فهرست دعوت به مجامع انتخاباتی خود را به روز کنند.

باقری، رئیس اسبق مجمع انتخاباتی فدراسیون‌های ورزشی وزارت ورزش و جوانان در ماه‌های اخیر با استناد به ماده 5 قانون این سازمان شنیده بود که یک باشگاه می‌تواند دو حق رای در مجمع انتخاباتی فدراسیون‌ها داشته باشد. این نوید به فدراسیون های ورزشی و باشگاه های لیگ برتری داد.

اکنون با حضور الجعفری، رئیس جدید امور شوراهای انتخاباتی فدراسیون های ورزشی وابسته به وزارت ورزش و جوانان، این قانون یا قول قبلی لغو شده و در مجمع انتخاباتی به فدراسیون دو و میدانی حق رای دادن به تیم های بانوانی که مجوز جداگانه نداشتند داده نشد و گفته شد که هر باشگاهی حق رای دارد به فدراسیون های دیگر هم اعلام کرد که باعث تشویش و تنش عده ای شد . حوزه های فدراسیون های ورزشی

باشگاه‌های ورزشی نیز در این زمینه نگران هستند و هرکدام با اشاره به فدراسیون‌ها، به دلیل هزینه‌هایی که برای لیگ‌های بزرگ فدراسیون‌ها می‌کنند، ابراز نگرانی کردند و گفتند که نقش آن‌ها در انتخابات شورای فدراسیون کمرنگ شده است. قدرت رای دادن به کاندیدای مورد نظرشان کمتر شده است.

آرای مجمع انتخاباتی فدراسیون شطرنج هدر رفت؟/انتشار قوانین جدید در انتخابات دو و میدانی!

وزارت ورزش اعلام کرد باشگاه‌های ورزشی در بخش بانوان نیز باید مجوز جداگانه داشته باشند و دو باشگاه می‌توانند دوبار رأی دهند و یک باشگاه به تنهایی با دو رأی نمی‌تواند رأی دهد و قول قبلی مسئول انجمن‌های سابق وزارت ورزش لغو شده است.

در همین راستا فدراسیون شطرنج که در حال حاضر در زمینه برگزاری مجمع انتخاباتی با مشکلات عدیده ای مواجه است و طبق اعلام سرپرست دبیری این فدراسیون در ماه گذشته (در صورت عدم تغییر مجدد تاریخ مجمع) در آستانه برگزاری انتخابات در روزهای آتی و این مشکل در فدراسیون شطرنج کاهش یافته است.

اما مشخص نیست وضعیت فدراسیون شطرنج و آرای باشگاه های لیگ برتری به این فدراسیون به کجا می رسد چرا که 4 باشگاه حق رای دارند و مجموع آرای آنها 8 است و قبل از آن صحبت ها هر کدام از آنها حق دو رای، اما اکنون برای همه باشگاه‌ها استادیوم‌های مختلف ورزشی اعلام شده می‌توانند با یک رای رای دهند.

این باشگاه ها به دلیل شرایط خاص شطرنج و مختلط بودن این رشته (با توجه به اینکه لیگ برتر مردان و اولین لیگ شطرنج بانوان ایران به صورت جداگانه برگزار می شود) مجوز مجزا برای بانوان و آقایان داشتند. هیئت های آتی یا تا زمان تغییر قوانین گروه بندی و آیین نامه های باشگاه های فدراسیون شطرنج.

آرای مجمع انتخاباتی فدراسیون شطرنج هدر رفت؟/انتشار قوانین جدید در انتخابات دو و میدانی!

کیهان هنریمدیرعامل باشگاه شطرنج پیشگام نوین در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی یورنا، با اشاره به اینکه یکی از حق رای ما کم شده و این مشکل در برخی باشگاه ها نیز به وجود آمده است، اظهار کرد: از وزارت ورزش و جوانان درخواست داریم با توجه به این موضوع. حسابی که باشگاه در لیگ های بزرگ شرکت کرده است و از باقری مدیر سابق انجمن های انتخاباتی جویا شده ایم که باشگاه می تواند دو بار در مجمع رای دهد و او هم قبول کرد که با تمام هزینه ها حق باشگاه ما ضایع نشود. داشتیم. این مشکل برای سایر باشگاه ها نیز به وجود آمده است.

وی افزود: در دوره باقری به ما می گفتند در رده بانوان و آقایان حق رای دارید و اشکالی ندارد اما شنیدیم در انجمن دوومیدانی عنوان شده که باشگاه های بانوان در دو مقطع می توانند رای دهند. ” فقط با مجوز، امیدواریم وزارت ورزش و جوانان مانند گذشته به نقش باشگاه ها توجه کند.

هانری ادامه داد: این درخواست را از وزارت ورزش داریم که با توجه به اینکه هزینه های زیادی برای لیگ و کسب عنوان قهرمانی متحمل شدیم و باشگاه ما سابقه قهرمانی در آکادمی آسیا و چندین شعبه را دارد. در استان ها و بزرگان شطرنج کشور در این زمینه اجازه دهید دو نماینده رای در مجمع انتخاباتی فدراسیون شطرنج داشته باشیم.

به گزارش میزان، مجمع عالی انتخاباتی فدراسیون دوومیدانی روز گذشته با حضور اصبغیان نایب قهرمان وزارت ورزش و جوانان، سید مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک و غفور قرقری برگزار شد. ، رئیس هیئت مدیره کمیته ملی المپیک. کمیته ملی پارالمپیک و احمد نعمانی مدیرکل دفتر مشترک فدراسیون ها. احسان الحدادی وی با کسب 40 رای از 60 رای به ریاست این اتحادیه انتخاب شد.

من باید بگویم؛ تایید نامزدهای مجمع انتخاباتی شطرنج هنوز اعلام نشده و وضعیت برگزاری این مجمع در 28 تیرماه نامعلوم است.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *