«آذرخش و رقص فانتوم‌ها»؛ اثری درباره عشق به وطن

تبلیغات بنری


گفتگو

نویسنده کتاب «آذرخش و رقص ارواح» این اثر را محتوایی جذاب درباره عشق به وطن و نثار جان در راه اعتلای ایران اسلامی دانست و ساخت فیلم از کتاب های خوب را مهم توصیف کرد.

صادق وفایی نویسنده کتاب در گفت و گو با دکتر مرحله وی در خصوص مونتاژ «آذرخش و رقص ارواح» گفت: این اثر بیانگر خاطرات رهایی بخش خلبان حسینعلی ذوالفقاری است که در 8 سال دفاع مقدس به عنوان فرمانده پایگاه سوم شکاری همدان تلاش زیادی کرد. برای دفاع از کشورش و دستگیر شد.

وی ادامه داد: خلبان حسینعلی ذوالفقاری در پروازهای غول پیکر خود در کنار خلبانان و اسطوره هایی چون قاسم برگلچین، محمد محمود اسکندری، داریوش ندیمی یا جلیل پوررضایی بود و در کتاب «آذرخش و رقص روح» داستان های فراموش نشدنی از این افراد نوشت. ” “.

وفایی به بخشی از کتاب آذرخش و رقص ارواح اشاره کرد و گفت: در یکی از قسمت ها کتاب خلبان آزاده حسینعلی ذوالفقاری از شهید مصطفی شمران و شهید احمد کیشوری که ظاهراً در کمین نیروهای ضد انقلاب افتاده و مکان خود را به خلبان ذوالفقاری و رقص ارواح اعلام کرده اند می گوید و نکاتی را در مورد جنایات منافقین

وی دلیل نگارش کتاب «آذرخش و رقص ارواح» را عنوان کرد و گفت: در ابتدا کتابی به نام «غریبه با ترس» نوشتم و به مرتضی سرهنگی دادم تا بخواند. از آنچه در دوران اسارت به افسران تحقیق رژیم بعث می گفت خوشش می آمد. خلبان ذوالفقاری علت فرار خود را به افسران بعثی گفت: در مجردی کارم را انجام دادم و حالا آمده ام کنار شما استراحت کنم و نان خامه ای بخورم.

نویسنده کتاب «آن نوشیدنی آب» درباره علت نامگذاری کتاب «آذرخش و رقص ارواح» گفت: در خاطرات آزاده ذوالفقاری به یکی از پروازهای او در جنوب ترکیه بر فراز کوه ها اشاره شده است که در آن به مقایسه پرداخته است. پرواز ارواح به باله این موضوع برایم خیلی جالب بود و به همین دلیل نام کتاب را «آذرخش و رقص ارواح» گذاشتم.

وفایی به نحوه نگارش کتاب آذرخش و رقص ارواح اشاره و توضیح داد: این اثر در 9 فصل با عناوین «اتاق تحقیق»، «آن زن بی حرمت»، «ما در ایران تهمت نداریم»، «ما» تنظیم شده است. پشت اجساد شهدا را بپوش» و «دیوارهای زندان»، «حلال را به اشتراک بگذار»، «رقص شبح» و…

وی یکی از جالب ترین قسمت های کتاب «آذرخش و رقص ارواح» را رویای ذوالفقاری در دوران اسارت در زندان های رژیم بعث دانست. او خواب حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) را دید که در مورد آینده و ازدواج ایشان جالب است.

این نویسنده درباره پیام کتاب آذرخش و رقص ارواح افزود: این اثر از عشق به وطن و ایثار در راه اعتلای ایران اسلامی صحبت می کرد.

وفایی درباره کتاب آذرخش و رقص ارواح گفت: این اثر قابلیت تبدیل شدن به سناریو را دارد و در عین حال محتوای موجود در آن می تواند برای بیننده بسیار جذاب باشد چرا که خودم تئاتر خوانده ام و اطلاعاتی در این زمینه داشته باشم، پس می دانم که این کار می تواند به یک فیلم یا سریال بسیار خوب تبدیل شود و امیدوارم روزی بتوانم این اثر را به یک فیلم شگفت انگیز تبدیل کنم. قطعا ترجمه چنین کتاب هایی می تواند مخاطبان زیادی را در داخل و خارج از ایران جذب کند.
انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *