آخرین وضعیت ایستگاه‌های در دست ساخت در خط ۶ مترو تهران

تبلیغات بنری


جمعی از اعضای شورای شهر، خبرنگاران، اعضای شورای عالی مناطق و تعدادی از مسئولان شهری صبح امروز از روند پیشرفت کار خط ششم مترو بازدید کردند.

یورنا – به گزارش شهروند؛ آخرین وضعیت بهره برداری خط 6 مترو تهران صبح امروز چهارشنبه 26 اسفند 1403 در بازدید خبرنگاران، اعضای شورای عالی استان و تنی چند از مسئولان شهری بررسی شد.

فتحعلی پور مجری خط 6 متروی تهران صبح امروز در حاشیه بازدید اعضای شورای عالی استان ها از روند توسعه خط 6 مترو تهران با بیان اینکه 32 کیلومتر از طول خط 6 مترو تهران به طول انجامید، گفت: این خط با 11 ایستگاه افتتاح شده بود و گفت: ایستگاه نجات الهی و 17 شهریور، خراسان و سرباز باقی مانده است.

وی با بیان اینکه 6 ایستگاه از این خط در این دوره از مدیریت شهری افتتاح شد، گفت: بر اساس برنامه ریزی تکمیل ایستگاه های باقی مانده را در دستور کار امسال قرار داده ایم. میزان پیشرفت شهری برای ایستگاه نجات الهی حدود 65 درصد، ایستگاه سرباز 58 درصد، خراسان حدود 62 درصد و ایستگاه 17 شهریور حدود 37 درصد است.

وی در خصوص تعیین بودجه برای توسعه این خط گفت: بودجه 5220 میلیاردی است و حدود 300 هزار سهم داریم اما در زمینه ثبت درخواست باید مسائل مالی حل شود که برای این امر نیازمند کمک و حمایت هستیم.

وی در خصوص توسعه جنوبی خط شش گفت: ایستگاه های چشمعلی، ابن بابویه و میدان حرم را داریم که پیش بینی می شود امسال به بهره برداری برسد.

مسافت طی شده در شبکه مترو تهران بیش از شش برابر مرزهای آبی و خاکی کشور است

در این بازدید مسعود درشتی مدیرعامل شرکت متروی تهران گفت: 300 کیلومتر پیست و بیش از 150 ایستگاه در مترو تهران داریم. تعداد مسافران مترو در روزهای عادی حدود یک میلیون و هشتصد هزار نفر است و روزانه بیش از دو و نیم میلیون سفر انجام می دهیم.

وی ادامه داد: روزانه بیش از 1900 تردد در مترو تهران انجام می شود که حدود 56 هزار کیلومتر طول دارد. طول مرزهای آبی و خاکی جمهوری اسلامی حدود 9000 کیلومتر و مسافت طی شده در شبکه مترو تهران بیش از شش برابر این رقم است. طبیعتاً این اعداد در روزهای خاصی بالا و پایین می شوند.

با اشاره به اینکه 7 خط در مترو داریم به جز خطوط 6 و 7 بقیه خطوط تکمیل شده است. یعنی کل برنامه ریزی مدیریت شهری این است که تا پایان امسال 7 خط تکمیل و سال آینده 4 خط جدید راه اندازی شود.

مدیرعامل مترو و خانه تهران گفت: مدل برنامه ریزی ما با سال آینده متفاوت خواهد بود. زیرا اراده مدیریت شهری این است که در یک برنامه پنج تا شش ساله خطوط جدیدی به خطوط پایتخت اضافه شود.

درشتی در پایان گفت: امیدوارم با تامین مالی به موقع این اتفاقات به موقع رخ دهد و مترو تهران بار حمل و نقل تهران را کم کند.

مدیران دوره های قبل نیز از این روند تمجید کردند

سید محمد اقمری، عضو شورای شهر تهران گفت: در این دوره از مدیریت شهری تلاش خوبی برای توسعه مترو انجام شده و کارهای ارزشمندی انجام شده است.

وی گفت: مدیران دوره قبل نیز از این روند تقدیر کردند. البته در کار مترو هم حضور داشتند و از زحمات مدیران فعلی قدردانی کردند.

وی در پایان گفت: امروز اعضای کمیته سازندگی شورای استان از خط 6 بازدید خواهند کرد.

کوروش حصیرباف نماینده استان سمنان در شورای عالی استان و معاون عمرانی شهرداری سمنان در بازدید از ایستگاه استاد نجات الله گفت: مترو یکی از موضوعات مهم زیرساختی در کل کشور و شهرهای بزرگ است. کارهای مترو یکی از مسائل مهم زیرساختی در کل کشور است و ما مشتاقانه منتظر هستیم تا تردد در مناطق شهری را تسهیل کنیم. .

وی ادامه داد: یکی از مشکلات اساسی که پایتخت از آن رنج می برد ترافیک است و خطوط جدید برای بهبود این معضل در حال بهره برداری و توسعه است. سمنان از نظر جمعیت جمعیت کمتری دارد و به مرحله مترو نرسیده است، اما تراموا شهری و قطار شهری در طرح سمنان است و در صورت انجام مطالعات اجرایی خواهد شد.

حصیرباف در خصوص ارزیابی مترو تهران خاطرنشان کرد: کار مترو تهران بزرگ و سخت است و باید به موقع تامین مالی شود تا در زمان کمتری به بهره برداری برسد.
امیدواریم مدیریت یکپارچه شهری و همکاری با دولت جدید مشکلات شهری را حل کند.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *