آخرین وداع با سردار نیلفروشان در اصفهان – یورنا

تبلیغات بنری


به گزارش یورنا به نقل از خبرگزاری فارس: من از همه چیز در فضای مجازی غافل بودم، وقتی صفحه یکی از دوستانم را دیدم، فراموش کرده بودم که امشب جشن خداحافظی یک ژنرال بزرگ بود که چندی پیش از ما ربوده شده بود. در حومه شهر با عجله لباس عزا پوشیدم و به امامزاده رفتم، چون همیشه آنجا بودم تا در میهمانی مردم حاضر شوم و حالا قرار بود با کسی که دو هفته بود معاینه شده بود، وداع کنم مراسم مملو از جمعیت بود و در میان جمعیت مردمی از همه اقشار حضور داشتند. از نوزادی که در آغوش مادرش بود تا پیرمردی که نمی توانست راه برود، آمدند تا با رهبر شهیدشان وداع کنند. یکی از آنها مانند یک پدر بود. عده ای وارد امامزاده نشدند تا اینکه پیکر رهبر شهیدشان به استقبال ایشان آمد اصفهانی ها به طرز عجیبی مهمان نواز و عاشق شهدا هستند.

قولی که هرگز شکسته نشد

از روزی که 370 شهید در اصفهان تشییع و با شهدا نذر کردند، عهدشکنی نکردند. هر وقت شهیدی می آمد، به استقبال او می رفتند. از سردار سلیمانی و سردار زاهدی تا سردار نایل فروشان. از صفوفی که چای می داد دود اسپند بلند می شد و بالاخره ستاره شهر می آمد تا آخرین وداع با او داشته باشد. علاوه بر این، امامزاده هر لحظه مملو از جمعیت می شد، ازدحام در خیابان و پیاده رو هر لحظه بیشتر می شد. جمعیت منتظر دریافت پیکر شهید نیل فروشان بودند.

آخرین وداع اثر سردار نیلوروشان

شهید گمنامی که پس از شهادت به شهرت رسید

سخنران جلسه حجت الاسلام والمسلمین رفیعی بود و پس از تلاوت قرآن به منبر رفت. وی در میان سخنان خود، هنر شهید نیل فروشان را پایداری و افتخار او را عاقبت بخیر آن حضرت عنوان کرد و گفت: خیلی ها بودند که نتوانستند در راه راست ثابت قدم بمانند، اما شهید نیل فروشان توانست بماند. ثابت قدم در راه راست به راستی که استقامت او عاقبت به خیر شد و گمنام زندگی کرد و اکنون خداوند نام او را در سراسر جهان زبانزد کرد و در پایان سخنان ناگهان اعلام کردند که پیکر سردار خواهد رسید و پس از چند لحظه دقایقی بعد تابوت حامل پیکر سردار نیل فروشان با مزین به پرچم سه رنگ ایران زمین ظاهر شد و روی دستان مردم دراز شد و جمعیت را به سمت امامزاده هدایت کرد. آنان از قبرستان مادر شهید نیلفروشان دعا کردند و از زحمات وی تجلیل و از مجموعه صهیونیستی تجلیل کردند.

آخرین وداع اثر سردار نیلوروشان

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *