دلیل محبوبیت سلبریتی‌های کره‌ای بین بچه‌های ما – یورنا

تبلیغات بنری


به گزارش Tabnak ، مستند KIPAP ، که اخیراً در سکوی هاشور منتشر شده است ، به موضوع نوجوانان ایران و حمایت آنها از افراد مشهور کره ای می پردازد.

علی کاوساری ، مدیر مستند KIPAP ، در مورد ایده ساخت این مستند به عنوان یک نوجوان گفت: “تماشای فیلم های کره ای ممکن است در دو دهه گذشته در بین خانواده های ایرانی امری عادی به نظر برسد ، اما تأثیر عمیق این فیلم ها موضوع نیست.

وی ادامه داد: “من همچنین به عنوان یک نوجوان با محصولات کره ای آشنا شدم و از کودکی به سریال کره ای علاقه مند شدم ، اما علاقه من صرفاً پایان دادن به سریال های تلویزیونی کره ای در تلویزیون نبود و به دلیل علاقه من به فیلم های کره ای ، به فیلم های دیگر رفتم و بعد فهمیدم که در مورد این سریال فهمیدم.

این کارگردان خاطرنشان کرد: من فقط از کودکی تا دوران نوجوانی فیلم های کره ای را تماشا می کردم ، اما وقتی به دانشگاه رسیدم ، تازه فهمیدم که فضای فیلم و حتی موسیقی کره ای فراتر از سرگرمی نسل جدید است ، برای اولین بار در دانشگاه با گروههای Kippap و BTS.

کوساری خاطرنشان کرد: موضوع مرکز هوادار برای من بسیار جالب بود و با برخی از دوستان دانشگاهی که در تماس بودم ، فهمیدم که آنها در بین این گروه های پشتیبانی قرار دارند. برای آشنایی بیشتر با این گروه ها ، از یکی از دوستانم خواستم که من را با یک فیلم آشنا کند و به هر حال ، او یک فیلم کره ای را به قسمت رایانه من معرفی کرد و من یک سریال کره ای را با یک موضوع راه اندازی تماشا کردم.

وی افزود: موضوع مرکز پشتیبانی یک سری از هنرمندان خارجی که حتی نمی فهمیدند زبان آنها به شدت ذهنم را درگیر کرده است تا اینکه از سال دوم دانشکده وارد اسناد شدم و همیشه به دنبال فرصتی بودم تا بیشتر روی موضوع تمرکز کنم. “

دولت کره جنوبی فیلم و موسیقی خود را در سراسر جهان معرفی کرد

این کارگردان در ادامه گفت: “هرچه بیشتر به حمایت کره ای رسیدم ، من تازه فهمیدم که بسیار پیچیده تر از آن چیزی است که فکر می کنم ، به معنای ساده تر دولت کره جنوبی از طریق فیلم و موسیقی ، کاملاً به دنبال یک کار رسانه ای قوی بود که نام آنها را در جهان ایجاد می کند. با یک مطالعه ساده می توانید دریابید که دو ریاست جمهوری در کره آن به عنوان رئیس جمهور فرهنگ و موسیقی سنتی خود را به عنوان رئیس جمهور فرهنگی شناخته شده اند و

کوساری به سریال معروف “جواهر در کاخ” اشاره کرد: این سریال که تقریباً برای بسیاری از ایرانیان شناخته شده است ، نه تنها در ایران نمایش داده شد و همانطور که گفتم ، طبق گفته های دولت های مختلف کره جنوبی ، در بیش از 5 کشور جهان پخش شده است.

وی ادامه داد: “در مرحله تحقیقاتی این مستند ، من به احتمال زیاد الهام بخش مدیریت فرهنگی کره جنوبی بودم ، که ناگهان متوجه حضور مراکز پشتیبانی بیشمار در کشور خودمان شد. در حقیقت ، در این مستند ، پشتیبانی و مقابله با هر فیلم و موسیقی کره ای برای من مهمتر بود و Kippap و BTS تنها بهانه ای برای درک این مراکز پشتیبانی بودند.

این کارگردان جزئیات مراکز پشتیبانی مشهور کره در ایران را توضیح داد: بیشتر هواداران مشهور کره ای دختران هستند. جذابیت بصری و محتوا که موسیقی ، موسیقی ویدیوی و حتی محتوای فیلم های کره ای نوجوانان هستند و نوجوانان زیادی را به خود جلب می کند و این دلیل این است که نوجوانان ما محتوای خلاء محتوا در کشور ما هستند.

اطلاعات رسانه ای ما در مورد موضوع حمایت از مشهور کره اشتباه است

کوساری گفت که من بسیاری از سریال های کره ای را برای تولید مستند Kippap با استرس: در بخش تحقیقاتی این مستند ، سعی کردم از کسانی که این مسیر پشتیبانی را در قالب روانشناسان و جامعه شناسان دنبال کرده اند استفاده کنم ، با این حال ، تجربیات آنها می تواند به من کمک کند تا با این هواداران و هواداران آشنا شوم.

وی با توجه به استفاده از خبرنگار به عنوان راوی مستند خود ، گفت: “استفاده از روزنامه نگار به عنوان راوی ایده من بود ، زیرا قبل از تهیه این مستند بسیاری از رسانه ها در حال تحقیق بودم ، فهمیدم که اطلاعات رسانه ای ما در مورد موضوع مشهور کره اشتباه است.” به همین دلیل ، من سعی کردم موضوع حمایت از یک خبرنگار را روایت کنم تا ذهنیت رسانه های داخلی را تغییر دهد.

این کارگردان خاطرنشان کرد: جدا از این واقعیت که یک مستند باید روشنگری برای عموم مردم داشته باشد ، او همچنین باید برخی از پیام ها را به افراد خاص که در این مستند مورد توجه ما بودند ، انتقال دهد زیرا آنها از این پدیده جدید بی خبر بودند و گاهی اوقات از این پدیده می ترسند.

کوساری در خاطره ای از یک مدرسه ابتدایی گفت: “روزی یکی از دوستانم که در یکی از مدارس ابتدایی کار می کرد با من تماس گرفت و گفت:” علی کیپوپ؟ “، من پرسیدم چگونه؟ ترس از این پدیده جدید در دوست من مشهود بود.

ما یک شکاف شناختی عمیق بین معلمان و دانش آموزان داریم

وی گفت: در مواردی که ما با یک پدیده نوظهور آشنا هستیم ، باید با هوادار مشورت کنیم ، و افزود: “ما با یک مدارس دخترانه در جهت تحقیق روبرو شدیم و این مستند را که با دانش آموزان دختر سر و کار نداشته است و به جای راهنمایی مناسب ، مبتدیان نداریم ، مانند عدم اجازه دادن به موهای خاص ، ما با این نشان می دهد که ما در بین این بحث و گفتگوهای شناختی وجود دارد که در بین آموزش های ما وجود دارد.

این کارگردان گفت که مستند KIPPAP سه سال به طول انجامید و گفت: “ما فهمیدیم که در حال حاضر یک شرکت خصوصی وجود دارد که در حال حاضر یک شرکت خصوصی است ، به گفته آلبوم خواننده ، با فروش بلیط های گران قیمت با فروش بلیط های گران قیمت.”

کاوساری خاطرنشان کرد که دیر به موضوع مراکز پشتیبانی رسیده است و خاطرنشان کرد: فکر می کنم این مستند خیلی دیر ساخته شده است ، زیرا اکنون موج حمایت از دانشگاه به مدارس ابتدایی رسیده است. ما این مستند را از یک دختر از 5 تا 5 سال در روند تهیه این مستند دیدیم.

ما طعم نوجوانان را نمی دانیم

وی به مدیران فرهنگی توصیه کرد: “ما هنوز یک کیپاپار در ایران داریم ، زیرا ما تولید نوجوانان را نداریم و موسیقی و فیلم ما برای نسل نوجوانان محتوا نداریم و اگر محتوا داشته باشند ، مناسب نیازهای نوجوانان نیست.”

این مدیر گفت: “تحقیقات من همچنان نوجوان و خلاء آنها است و در مستند جدید من ، من با همان موضوع سر و کار خواهم داشت.”

تبلیغات بنری

منبع : خبرگزاری tabnak

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *